21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Mattheus

Vanuit iTunes branden zonder volumeverschil

Ik zou graag audio-CD’s en MP3-CD’s willen branden vanuit iTunes zonder de hinderlijke (en hoogst irritante) volumeverschil. Ik zag tijdens mijn zoektocht door de duistere archieven van dit forum allerlei draadjes over Volume Logic maar ik heb niet het idee dat dit appje een oplossing is voor dit probleem.

Bijdrager
    Masto

In de voorkeuren van Itunes (bij Audio) kan je het geluidsniveau automatisch op gelijk niveau brengen. Volgens mij blijft die nivellering gehandhaafd bij het branden van cd’s.

Bijdrager
    patrick68

Die nivellering blijft niet gehandhaaft. Helaas…

Bijdrager
    Chriz

OMG!

Bijdrager
    Mrzl
    Moderator
    unSOUND

Je moet in de voorkeuren van iTunes apart aangeven dat die volume-controle ook wordt gebruikt bij de door iTunes gebrande CD’s. Dit kan bij de brand-voorkeuren van iTunes.

Bijdrager
    Mrzl

Volgens mij kan dat alleen maar bij het branden van een audio-cd

Bijdrager
    Masto
    ”Chriz”

OMG!

Busted! Al was ik op die grote foto nog niet in zo’n goede lichamelijke conditie..

Maar wat betekent OMG? Onderweg Maar Gorgen?

Bijdrager
    Chriz

Oh Mijn God.

Twee druppels water. Echt.

Bijdrager
    Masto

Dank je… geloof ik!

Bijdrager
    Chriz

Het was in ieder geval geen belediging:)

Bijdrager
    Masto
    ”Chriz”

Het was in ieder geval geen belediging:)

En zo wordt het ook zeker niet opgevat :wink:

Trouwens, sorry mattheus dat we je draadje even misbruiken…

Bijdrager
    Mattheus

Tegen iemand met zo’n lichaam hou ik me wel in…..

hahahaha

Bijdrager
    Mendoza
    ”Mrzl”

Volgens mij kan dat alleen maar bij het branden van een audio-cd

dat is toch ook de bedoeling?

Bijdrager
    Mrzl

Als ik het zo lees, wil hij ook mp3’s op een cd kunnen bakken, daarvoor is mp3gain wel geschikt

Bijdrager
    Harryman

Aanpassingen van het volumeniveau in iTunes werken alleen als je de cd ook afspeelt met (dezelfde) iTunes. Wat heel goed werkt is de te branden speellijst eerst even onder handen laten nemen door MacMP3Gain. Dat doe ik touwens bij alle nummers die nieuw in de bibliotheek worden opgenomen. Ik zet ze eerst even in een aparte map, die ik door MacMP3Gain op 90 dB laat zetten. Want de volumeniveau-verschillen houd je ook met de iPod, of Geluidscontrole nu aan staat of niet. (Verschrikkelijk irritant – wanneer lost Apple dit eens op …?!)

Bijdrager
    SanderQ

Erg nuttig deze tips. Ik had al geaccepteerd dat ik ermee moest leven, maar gelukkig kan het nog altijd beter. :)

Bijdrager
    Mattheus

Briljante tips!

[dream-modus] Ik heb ze gelijk ook maar doorgemaild naar meneer Jobs. In zijn antwoord gaf hij aan direct te gaan werken aan een update voor Tiger om dit probleem in iTunes te verhelpen……

Bijdrager
    Tinnieman

ik dacht eerst…wat een geweldige oplossing voor het branden vauit itunes om het nummervolume gelijk te houden.

nou kom ik erachter dat (de naam zegt het al) alleen mp3 files aangepakt worden door mp3gain.

ik importeer mijn legale muziek als aac bestanden en die worden niet gepakt omdat het geel layer 3 files (zouden) zijn

Weet iemand hoe je ook aac files gelijk kunt trekken (qua volume na branden)?

alvast bedankt,

Martin

Bijdrager
    itachi

Ik heb ze gelijk ook maar doorgemaild naar meneer Jobs. In zijn antwoord gaf hij aan direct te gaan werken aan een update voor Tiger om dit probleem in iTunes te verhelpen……

heeft jobs niets beters te doen dan nar fanmail lezen?

LOL @ picture
    nu je het zegt…ik wil die andere helft zien..dat lijkt dan cker op nicole kidman:P

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”Mrzl”

Macmp3Gain

ja dat wou ik ook al gaan zeggen…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.