21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    amihansje

Vanuit IPad printen met kabel?

Mijn hoog bejaarde vader overweegt om een IPad te kopen maar ik vraag me af of hij met een kabel kan printen?
    Ik heb een printer zonder wifi voor hem en er is geen Mac of Windows computer in huis.

Bijdrager
    TRML

Nee, dat gaat niet werken, enkel via WiFi

Bijdrager
    Targaryen

Volgens mij kun je geen iPad aan een USB-printer hangen.

Bijdrager
    amihansje

Helaas…. En kan dat wel met een Android tablet met USB aansluiting?

Bijdrager
    Rickje

Canon IP7250 is een van de printers met Airprint aan boord. Ook andere merken bieden printers die out of the box airprint ondersteunen, je moet de printer alleen wel aan je wifi of bedrade netwerk koppelen;)

Bijdrager
    Targaryen

Anders koop je een Wi-Fi printer voor z’n kerst. Je zet ‘m ergens neer, verbind hem met een ethernetkabel of een bestaand Wi-Fi netwerk en gaan met die banaan!

Bijdrager
    Robbie122

Let op: moet wel een AirPrint printer zijn

Inactief
    Anoniem

Dat gaat helaas niet lukken
    Enkel printen vanaf een wifi printer met Airprint ondersteuning gaat lukken
    Of je moet een airport express aanschaffen en daar de printer aan koppelen

Bijdrager
    DekayONE

.

Bijdrager
    amihansje

Ik weet, het is vloeken op dit forum;-) maar kan dat wel met een Android tablet met USB aansluiting?

Bijdrager
    amihansje

Aha, de oplossing van StefanV lijkt me een mooie. Inderdaad is een Airport Express niet duur!
    Dank jullie wel voor de tips!

Bijdrager
    Shmoo

Dat zou je op een Android forum moeten vragen, maar het kan eerder met een Android dan met een iPad dat is een ding wat zeker is.

Het probleem zit hem vooral in drivers ( stukjes software ) die je dan voor elk type printer nodig hebt om te communiceren met de printer. Deze drivers up-to-date houden is op een computer al vaak een probleem laat staan op een tablet waar mensen sowieso al minder opslagruimte hebben.
    Apple zal dat niet toelaten en kijkt liever naar opkomende technieken dan support bieden aan die (ver)oudere technieken.

Bijdrager
    mackerjack

als je evengoed drivers nodig hebt op de ipad kun je dan zo’n printer via airport wel gebruiken? als er geen ipad drivers beschikbaar zijn voor niet wifi printers …

Bijdrager
    Joffry

Als het alleen zwart/wit printen is, dan kan je voordelig een WiFi laserprintertje van Samsung kopen b.v. de ML-2165W, die kosten tegenwoordig zo’n € 60, die werkt gewoon goed met een iPad d.m.v. een Samsung app voor iPad

Bijdrager
    Martin55
    amihansje op 19 december 2013

Aha, de oplossing van StefanV lijkt me een mooie. Inderdaad is een Airport Express niet duur!
    Dank jullie wel voor de tips!

Voor de prijs van een AirPort Express kan je natuurlijk ook een nieuwe airprinter overwegen (prijs vanaf c.a. 50 euro)

Bijdrager
    amihansje

@ Martin en @Joffry de printer die ik heb staan is een vriijwek nieuwe HP maar zonder Wifi. Ik hou het op een Airport Express maar dank voor het meedenken!

Bijdrager
    micat13

Ha,

Ik heb een “oude” Printer aan mijn Airport Time Capsule (vorige generatie hangen. Hiermee kan ik van mij Macbook Pro (2011) printen. (draadloos) Maar niet vanaf mij Ipad 2 /I phone 4S.

Ik heb nog niet uit gezocht waarom dit niet gaat..

Volgens Apple.com/nl site:

Draadloos printen.
    Aan de achterkant van AirPort Express is een USB-poort te vinden die speciaal voor je printer is gemaakt. Als je je printer aansluit, is het alsof je in elke kamer een printer hebt staan. En aangezien AirPort Express met zowel Macs als pc’s werkt, kan iedereen in huis van de centraal beschikbare printer profiteren. Draadloos natuurlijk.
    *

Bijdrager
    Martin55

@amihansje
    Ik zou dat nog niet zo snel beslissen:!:

Kijk hier eens

en hier

Een AirPort Express is nog geen garantie dat je zonder problemen kan printen vanaf iPad, de AirPort Express ondersteunt alleen Mac’s en PC’s waarop dan de specifieke drivers geïnstalleerd moeten worden.
    Bovendien is de prijs hoger dan een nieuwe airprinter.
    Een airprinter houd in dat het protocol en tekstopmaak universeel binnen de airprinters is,
    hierdoor heb je per printer niet een aparte driver nodig.;)

Bijdrager
    GoeieDag
    micat13 op 19 december 2013

Ha,
    Ik heb een “oude” Printer aan mijn Airport Time Capsule (vorige generatie hangen. Hiermee kan ik van mij Macbook Pro (2011) printen. (draadloos) Maar niet vanaf mij Ipad 2 /I phone 4S.
    Ik heb nog niet uit gezocht waarom dit niet gaat..
    Volgens Apple.com/nl site:
    Draadloos printen.
    Aan de achterkant van AirPort Express is een USB-poort te vinden die speciaal voor je printer is gemaakt. Als je je printer aansluit, is het alsof je in elke kamer een printer hebt staan. En aangezien AirPort Express met zowel Macs als pc’s werkt, kan iedereen in huis van de centraal beschikbare printer profiteren. Draadloos natuurlijk.
    *

Bij gebrek aan drivers. Ook via AirPort heb je drivers nodig.

Bijdrager
    Martin55

@amihansje
    Nog even terugkomen op het voorgaande, heeft je vader deze Canon MP280 printer nog?
    Zie linkje
    Deze printer kan namelijk ook via internet (via IP-adres) printen.
    Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor de HP- printer (e-print).

Bijdrager
    ferre40

Of printen via de app “Pro Printer” indien de printer geen AirPrint ondersteunt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.