9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    smid.p

vanuit iMovie exporteren naar AVI of Mpeg

Hallo,

Ik heb 3 films in iMovie staan, maar die wil ik nu exporteren naar een AVI of Mpeg bestand. Kan iemand mij op weg helpen?

Bedankt, Paul

Bijdrager
    Mendoza

ga naar ‘deel’ en kies bijvoorbeeld ‘quicktime’. de rest wijst zich vanzelf.

Moderator
    Koen van Tongeren

Nou, dan moet je wel de codecs hebben geïnstalleerd voro Quicktime. Wat je ook kan doen is gewoon exporteren naar DV en vervolgens die DV file exporteren naar het gewenste formaat met bijv. MPEG streamclip of FFmpegX.[/u]

Bijdrager
    Mendoza

welke codecs? je kan vanuit iMovie het precies zo doen als ik zeg. althans: met de laatste versie.

Moderator
    Koen van Tongeren

Het kan aan mij liggen, maar de AVI codec die Quicktime gebruikt vind ik bijzonder slecht. Dat kunnen bovengenoemde programma’s veel beter. Daarnaast kan Quicktime bij mijn weten standaard niet exporteren naar MPEG, enkel MPEG 4.

Bijdrager
    Mendoza

ik heb het ook over MPEG.

Bijdrager
    smid.p

Oke Jongens, ik ga het proberen!

het bestand moet ik daarna importeren in Studio10, ik maar ‘ns aan de slag met Mpeg-4.

Thanks, Paul

Moderator
    unSOUND
    ”Koen

de AVI codec die Quicktime gebruikt vind ik bijzonder slecht.

Dat is onmogelijk…. AVI is namelijk geen codering… :|

Afgezien daarvan is alles goed en slecht te coderen, je moet uiteraard wel zorgen dat je weet hoe de codering werkt…

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel: naar AVi exporteren in Quicktime zuigt, met FFMpegX niet. Helder, toch?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.