6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    zenclimber

vanuit Finder files bekijken van andere user

als ik met Finder naar een andere Mac in mijn netwerk ga kan ik middels “Connect as…” zelf een user kiezen om daarmee om dat systeem te browsen.

is dat ook mogelijk op je eigen systeem? ik kan natuurlijk via de Terminal su‘en naar een andere user en dan via de commandline browsen maar ik wil het ook via de Finder kunnen. iemand tips?

Bijdrager
    mowat

Als die andere user , (als je dus een ander account bedoeld) aan jou de bevoegdheid lezen of lezen en schrijven toekend , dan kan je al die files van die andere user lezen (of schrijven).

Bijdrager
    zenclimber

@mowat, als ik met account2 de files van account1 wil kunnen lezen betekent jouw suggestie dat je regelmatig opnieuw deze rechten moet uitdelen. immers, elke nieuwe file of directory zal de default permissies krijgen… niet zo handig dus.

ik zal te denken om vanuit account2 via terminal naar account1 te su‘en:

su -l account1

en daarna Finder opnieuw opstarten zodat deze onder de account1 user runt. ik heb dit geprobeerd maar werkt blijkbaar niet.

Bijdrager
    iNicky

en fast user switching is geen optie?

Bijdrager
    zenclimber

@iNicky dat doe ik nu :)… maar niet zo fast als je steeds password moet intypen

Bijdrager
    mowat

@zenclimber.
    Zoveel moeite kost dat niet hoor , je kan de hoogst gelegen map die de bevoegdheden krijgt aanpassen en alle submappen en bestanden dezelfde rechten laten toekennen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.