7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sir Mac

Vanuit Bento naar iCal. Hoe?

Hallo,

ik heb voor m’n eigen klein bedrijfje een klantendatabase gemaakt in Bento. Niks bijzonders, gewoon per record de contactgegevens van elke klant en daarbij de verkoopstatus, aantekeningen,…
    Bij elk record staat ook een veld met een datum waarop de klant dient te worden opgevolgd, bijvoorbeeld voor een volgende afspraak.
    Nu zou ik graag willen dat vanuit dat datum-veld in Bento rechtstreeks een iCal-activiteit wordt aangemaakt.
    Kan dat? En hoe?:)

Thx!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Don Sublymo

Daarin staat enkel dat de standaard iCal en Adresboek libraries gebruik maken van de gegevens in beide programma’s. En dat je deze gegevens vervolgens in Bento kunt beheren en dat deze dan ook automatisch worden aangepast in iCal of Adresboek als je ze wijzigt in Bento. Waar dat voor nodig is snap ‘k totaal niet…

Ik heb dus een eigen library aangemaakt (klantendatabase). Van daaruit wil ik dat er afspraken in iCal terechtkomen met de nodige info bij; zoals naam v/d klant, adres,…

(ps: ben nog steeds topicstarter, maar andere account deed plots wat moeilijk om in te loggen…)

Bijdrager
    iMous

Je hebt libraries (oftewel bestanden die noodzakelijk zijn om Adresbook of iCal te runnen) en je hebt databases (klantenbestand).
    Deze 2 hebben letterlijk niets met elkaar te maken.

Het feit dat Bento de libraries van iCal en Adresboek gebruikt betekent dat Bento gebruik maakt van dezelfde bestanden, resources, e.d.

Met die in je achterhoofd kijk je misschien anders aan tegen het hoofdstuk in de handleiding?

Bijdrager
    Don Sublymo

Da’s duidelijk…
    Toch geraak ‘k eigenlijk nog geen stap verder.
    Ik heb die datum-velden in mijn records. Nu wil ik gewoon ergens kunnen op klikken of whatever, zodat er op die datum een afspraak komt te staan in iCal, met daarbij een aantal gegevens uit dat record.
    In die handleiding zie ik nergens staan hoe ik dat kan doen…

Bijdrager
    iMous

Wat ik lees op het i-net gebeurd dit standaard?
    Bento is niets anders dan een ander soort ‘schil’ over iCal en Adresboek heen.

http://www.bentousers.com/20080302-understanding_links_to_address_book_and_ical/

Bijdrager
    Aeno

Schop! Ik ga hier maar verder….

”Don

Da’s duidelijk…
    Toch geraak ‘k eigenlijk nog geen stap verder.
    Ik heb die datum-velden in mijn records. Nu wil ik gewoon ergens kunnen op klikken of whatever, zodat er op die datum een afspraak komt te staan in iCal, met daarbij een aantal gegevens uit dat record.
    In die handleiding zie ik nergens staan hoe ik dat kan doen…

Dat is ook precies wat ik wil. Iemand die het wel weet? Er is nu ook een nieuwe versie van Bento, Bento 3. Kan het daar wél?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.