One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Vanishing Point import problemen naar After Effects

Vanishing Point import problemen naar After Effects

Profielfoto van Guez

Guez op 12 september 2017 #

Hoi allemaal,

Ik zit midden in een animatie proces waarbij ik op het punt ben gekomen dat ik een techniek moet gebruiken die zeer handig is. Het probleem is dat het steeds een foutmelding geeft. Hopelijk weet iemand de oorzaak van dit probleem.

Het gaat namelijk om Vanishing Point bestand (.vpe) vanuit Photoshop. Als ik de vpe bestand wil importeren in After Effects krijg ik een foutmelding

“Unable to execute script at line 107. Function newLayer.transform[sel].setValue is undefined”.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet of wat de oorzaak is. Ik heb verschillende afbeeldingen gebruikt en verschillende dpi resoluties maar niks helpt.
Hier is een tutorial die ik onder anderen heb gevolgd. Helaas kom ik niet verder na het importeren.

Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen.

Groetjes,
Guez

Profielfoto van Guez

Hier is de tutorial die ik wilde mee geven. Vergeten erbij te zetten.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 12 september 2017 #

De error die je krijgt lijkt mij een expression error.

Zodra je zo’n .vpe bestand importeert, heeft Photoshop eigenlijk een after effects composition gemaakt met daarin de projectiepanelen in 3D geposeerd met de texture van de foto erop. Om alles goed te laten werken, worden er automatisch expressions in gezet, zodat die panelen goed bij elkaar blijven en jij dus alleen met het Null object (de laag die parent heet in de tutorial) en de camera kan werken om een mooi beeld te kunnen maken.

De vraag is waarom hij die expression error dan geeft? Importeer jij dat .vpe bestand in een nieuw project of een bestaand After Effects project? Probeer het sowieso even in een nieuw leeg After Effects project. Zo werkt het ook in de tutorial namelijk. Het zou kunnen dat als je het in een bestaand project doet, dat AE er dan moeite mee heeft.

Ik heb het zelf even getest en bij mij werkt het vlekkeloos. Welke versie After Effects en Photoshop gebruik je?

Profielfoto van Guez

Hoi Mac Daddy,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik werk met AE en PS CC.
Ik heb beide manieren geprobeerd met importeren. Een in een bestaand project en een in een nieuw leeg project.
Op beide manieren lukte het niet.

Ik heb After Effects opnieuw geinstalleerd en toen lukte het wel. Het probleem is opgelost.
Waarschijnlijk was er iets fouts met mijn After Effects.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 12 september 2017 #

Aha. Vermoedelijk was een probleem met de Vanishing Point plugin? (Als het met een plugin werkt, maar dat is wel vaak bij AE)
Maar fijn dat het nu weer werkt!

Over dit topic

Gestart op 12 september 2017 door Guez

Laatste reactie door Mac Daddy

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?