9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

‘Vandaag-weergave’ iPadOS 14 buggy as hell

Geen vraag, maar een constatering.

Kijk eens naar onderstaande plaatjes. Dat varieert echt per rotatie.

Over het algemeen ben ik überhaupt niet echt lyrisch over iPadOS. Ik had me er – komende vanaf een aantal niet succesvolle Android tablet pogingen – toch meer van voorgesteld.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, als je van fratsen houdt, zal het best een dingetje zijn.

Maar volgens mij is een tablet OS veel meer dan dit soort fratsen. Is het snel? Is het stabiel? Is het veelzijdig? Is het veilig? Etc.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik van fratsen houdt is het een dingetje?

Ik heb juist gekozen voor een iPad omdat ik niet van dergelijke fratsen hou.

Er is best nog een rijtje andere zaken die gewoon niet goed (genoeg) werken. Om nog niet te spreken van het feit dat iOS een aantal zaken in 14 heeft meegekregen die op een iPad niet werken, terwijl je daar door het schermformaat juist veel meer mogelijkheden voor hebt.

Het alternatief is een Android tablet, wat helemaal kut is. Dus ik doe het ermee. .;)

Maar het kan en moet echt véél beter.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Buzz

Ik zie dit probleem niet op mijn iPad, dus wellicht is het een bug gerelateerd aan een bepaald model iPad of in combinatie met bepaalde apps, die daardoor in de beta rondes nog niet is opgemerkt. Bij mij werkt alles redelijk solide (stukken beter dan de eerste publieke beta), maar hoor ook wel meer verhalen van bugs.

Features van de iPhone die ook op de iPad nut hebben die komen nog wel. Meer mogelijkheden betekent ook meer testen, en blijkbaar hadden ze nu voor de iPad even andere prioriteiten.

Bijdrager
    KarelWillem

B.t.w.: Ik heb een iPad 7 (2019).

Ik ben al met al niet bijzonder overtuigd van de OS-superioriteit van Apple op dit gebied.

Dat iPadOS is het nog niet helemaal voorlopig.

Na een herstart lijken de formaten bij rotaties wel te kloppen, alleen verschenen de laatste twee ‘widgets’ in eerste instantie NIET. Pas na heen en weer scrollen kwamen die tevoorschijn.

Best nog lastig, zo’n OS bouwen.

Bijdrager
    newtastyland

Moet je niet al die Google meuk installeren 🤪

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Yep. Dat zal het zijn hè!

B.t.w. is het toch vooral die ‘Google meuk’ die super stabiel draait.

Maar dit is nog steeds even buggy. De formaten variëren echt per rotatie en/of per swipe.

Ik weet het, ik ben misschien iets te kritisch. Maar ik loop toch wel tegen veel zaken aan waarvan ik denk ‘mwah, dat kan best beter Apple’.

Als voorbeeld heb je daar de veel gelauwerde app-store. Maar wat een meuk staat daar ook in zeg! Een avondje apps scrollen levert een berg onzinnige, nauwelijks werkende, vrijwel automatisch een abonnement aansmerende zooi op. Dit is echt niet beter dan een Android Play Store helaas.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie nu dat het gelukkig wel een terugkerend thema is, dat maakt het al wat consequenter. .;)

Kijk naar Pages en Keynote, die stuivertje verwisselen in ikoon-formaat (en Clips die niet groter wil).

Bijdrager
    KarelWillem

Na het aanzetten van ‘Verminder beweging’ leek het probleem zich niet meer te openbaren.

iPadOS 14.0.1 lijkt het echter helemaal getackled te hebben.
    Ook met beweging aan gebeurt het nu niet meer (voorlopig althans).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.