14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Freddy Sunder

Vandaag kopen?

Bij IT Pro, één van de Belgische apple-dealers, zijn er macbook pro’s te koop van de eerste generatie met een intel processor aan de prijs van 1599 euro voor de 15″ met 1,83 Ghz processor. Ze gaan vrij snel de deur uit dus ik moet ook snel beslissen.
    Ik vind dit een goeie prijs, maar met de keynote van Steve Jobs in het vooruitzicht ben ik toch steeds voorzichtig om iets nieuws aan te schaffen van apple.

Ik had mijn gedacht al gezet op een imac 20″ en die zou ik dan later dit jaar aanschaffen. Maar met deze promotie begin ik nu toch te twijfelen.

Wie helpt mij beslissen?

Bijdrager
    themacs

Het komt erop neer: wat wil je met de Mac gaan doen en + is het belangrijk dat je je Mac overal naartoe kan nemen?

Wat de Keynote betreft: ik verwacht geen uitspraken over nieuwe macbooks, die zijn juist allemaal geupdated. Eerder een preview van Mac OS 10.5 voorzien voor later dit jaar, een iPod nano met 8 of 16 Gig en *misschien* de lancering van een nieuwe iPod of IPhone.

Bijdrager
    Overstappertje

Ja, het is wel een mooie aanbieding.
    Aankondigingen van nieuwe apples zijn er regelmatig en ik ga met daar niet meer heel druk om maken. Mijn powerbook 12 inch met 1,5 Ghz bijvoorbeeld heb ik in januari gekocht en ik ben er nog heel tevreden mee, hij kan nog steeds alles wat ik ermee wil. Dat er intussen snellere zijn uitgekomen, maakt mijn apparaat niet minder fijn vind ik.

Voor jou is denk ik heel belangrijk om je af te vragen wat je ermee wilt doen. Je keus gaat eigenlijk tussen een mac book pro en een imac, dat zijn heel verschillende apples. Ik heb ook een 20 inch imac en ik vind die heerlijk.

Als het niet zo belangrijk voor je is om je apple mee te kunnen nemen of bijvoorbeeld beneden op de bank te kunnen werken, heb je met zo’n grote imac wel veel waar voor je geld.

Dus ik zou zeggen, maak eerst voor jezelf de keuze of je een laptop of een desktop wilt.

succes!

Bijdrager
    ya_nn
    ”themacs”

Wat de Keynote betreft: ik verwacht geen uitspraken over nieuwe macbooks, die zijn juist allemaal geupdated. Eerder een preview van Mac OS 10.5 voorzien voor later dit jaar, een iPod nano met 8 of 16 Gig en *misschien* de lancering van een nieuwe iPod of IPhone.

Je vergeet de Mac Pro 8)

Bijdrager
    midas

op mailamac zijn ze 40 euro duurder, ik zou ff wachten en dan bestel je hem gewoon daar. 40 euro op 1600 maakt ook niet uit. (ex btw)

Bijdrager
    WouterReyntjens

Je vergeet de nieuwe G5(hij gaat wel zo niet heten), de opvolger dus.

”themacs”

Het komt erop neer: wat wil je met de Mac gaan doen en + is het belangrijk dat je je Mac overal naartoe kan nemen?

Bijdrager
    themacs

Inderdaad, die was ik vergeten, de opvolger van de G5 verwacht ik ook.
    Maar een nieuwere MacBook Pro betwijfel ik toch sterk.

Bijdrager
    Esquare
    ”midas”

op mailamac zijn ze 40 euro duurder, ik zou ff wachten en dan bestel je hem gewoon daar. 40 euro op 1600 maakt ook niet uit. (ex btw)

De prijs bij itpro is incl. btw. Dus dat maakt nogal wat uit.

Bijdrager
    foobar

niet doen
    die eerste serie MBP is bagger vrees ik:(
    ik heb 5 weken geleden een nieuwe 2Ghz gekocht en ‘m vrijdag weer ingeleverd:
    whine, kernelpanics, foutmelding in de hardwaretest, krom scherm, hitte
    ik ben bang dat die 1,83 modellen nog erger zijn… maar je weet het niet…

Bijdrager
    macha

merom is deze week door intel gelanceerd. pc s met meroms zijn al aangekondigd. apple kan niet achterblijven. intgel stopt met de core duo.
    er komen zeker nieuwe merom macbook pro modellen. dus ff wchten. ze bieden niet voor niets oude voorraad aan. de huidige mac bookpro is straks echt history. er zijn zelfs geruchten over een aangepaste behuizing. vrij logisch gezien die hitte issues en al die nadere kinderziektes…….

Bijdrager
    Macs

Vraag het eens bij IT pro! In de meeste winkels zijn ze heel behulpzaam. Ze zullen je zeker goed advies geven.

Bijdrager
    Geedee
    ”macha”

dus ff wchten. ze bieden niet voor niets oude voorraad aan. de huidige mac bookpro is straks echt history.

Tja, wat je vandaag koopt is morgen sowieso history. Als je blijft wachten dan blijf je wachten hé 8)
    en geraak je nooit aan een nieuwe Mac. Bovendien doen de ‘oude’ Macjes G4 nog steeds dapper mee. Dus kun je met zo’n MacBook Pro ook nog héél lang verder.
    De aanbieding lijkt dus me wel wat.

Bijdrager
    foobar

hele leuke aanbieding idd…
    als het zou gaan om een rev. B…

Bijdrager
    Freddy Sunder

Ik heb uiteindelijk beslist hem niet te kopen.
    Voor mijn gebruik ben ik beter af met een iMac en die komt dan ook volgende maand in huis. (tenzij er voor oktober of zo nog updates worden aangekondigd)

Toch bedankt voor jullie reacties!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.