One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Vandaag ernstig lek ontdekt in wifi-beveiliging WPA 2

Vandaag ernstig lek ontdekt in wifi-beveiliging WPA 2

Profielfoto van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan op 16 oktober 2017 #

https://tweakers.net/nieuws/130755/belgische-onderzoekers-vinden-ernstig-lek-in-wifibeveiliging-wpa2.html:oops:
Moeten wij ons zorgen maken? Zijn internetbankieren, online-aankopen met credit card e.d.m. nog wel veilig?

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 16 oktober 2017 #

Ongelofelijk complexe shit, ik heb het wat helderder dan Tweakers proberen uit te leggen op de voorpagina. https://www.onemorething.nl/2017/10/lek-wpa2-wifi-netwerken-gevaar/

Profielfoto van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan op 16 oktober 2017 #

Bedankt.

Vannamiddag iets raars tegengekomen. Ik kon ineens niet meer op mijn WIFI en zag ook dat hij niet meer beveiligd was.
Herstarten bracht de oplossing. Maar het is tot nog toe wel al twee keer gebeurd.

Profielfoto van csteelooper

csteelooper op 16 oktober 2017 #

Mac op 16 oktober 2017

Bedankt.

Vannamiddag iets raars tegengekomen. Ik kon ineens niet meer op mijn WIFI en zag ook dat hij niet meer beveiligd was.
Herstarten bracht de oplossing. Maar het is tot nog toe wel al twee keer gebeurd.

Dát heeft niet met deze shizzle te maken… Da’s eerder je router die even de weg kwijt is. Want met dit lek van vandaag is het juist niet de bedoeling dat jij er iets van merkt. Jij maakt daarbij gewoon gebruik van de eigen router met zijn bestaande instellingen, alleen je data legt een andere weg af dan ze af zou moeten leggen (héél kort door de bocht). In ieder geval is het bij dit lek niet zo dat het je zo direct opvalt. Da’s namelijk juist het meest gevaarlijke… Ik had dit way back when ook eens. Bleef heel vaak voorkomen. Uiteindelijk in dat geval een modem exchange gehad (Ziggo). In de meeste gevallen wordt het issue wat jij beschrijft ook wel degelijk het hoofd geboden middels een firmware update voor de router.

Overigens is Synology er wel als de kippetjes bij voor dit nieuwe lek: het stond hier nog niet op de frontpage of ze hebben een update uit voor alle producten die dienst kúnnen doen als (WiFi-)router. Nu eens kijken hoe Apple het afhandelt…

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 16 oktober 2017 #

Vannamiddag iets raars tegengekomen …

Dat is altijd… Als ik hier nu ga praten over gapen en jij gaat lopen nadenken over gapen dan is de kans groot dat je zometeen wel even moet gapen en je mond vanzelf open gaat.

Profielfoto van Marcel

Marcel op 17 oktober 2017 #

Iemand een idee of VPN nog bescherming bied ? Mijn wifi draait ook onder VPN

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 17 oktober 2017 #

je gaat dus via WPA naar een VPN.
het probleem zit em in WPA, dus ga maar na………….
maar als je leest hoe de fout uitgebuit moet worden, dan zou ik me niet zo veel zorgen maken:)

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 17 oktober 2017 #

Marcel op 17 oktober 2017

Iemand een idee of VPN nog bescherming bied ? Mijn wifi draait ook onder VPN

Ja, VPN is een goede methode om het probleem te ontwijken. Maar thuis is het sowieso geen echt issue. Enkel bij publieke netwerken moet je je zorgen maken.

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 17 oktober 2017 #

@shmoo als psychiater op OMT….

Over dit topic

Gestart op 16 oktober 2017 door Mac Hammer Fan

Laatste reactie door JoopJoopJoop

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?