4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Vanaf Mac printen via een Windows PC

Beste mensen,

Ik heb vandaag wat zitten lezen over Bonjour. Ik las dat het mogelijk is om vanuit een PC via Bonjour dingen uit te printen met printers die aangesloten zijn op de Mac (die in het netwerk zit).. Ik heb zelf ook zo’n soort situatie alleen dan andersom. Is het ook mogelijk om vanaf mijn Mac een print verzoek te sturen naar een Windows 7 laptop met Bonjour erop(aangesloten op het netwerk via WiFi)? Die Windows 7 laptop is gekoppeld aan een printer via USB.

Weten jullie hier iets meer vanaf?

Groetjes,

Freek

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Op de PC:
    Start>Configuratiescherm>Printers en apparaten (of zoiets)>Printers, dan je printer selecteren, rechtsklikken, en klikken op ‘Deel deze printer’.
    Op de Mac:
    Systeemvoorkeuren>Afdrukken en Faxen, dan op het plus-tekentje klikken en de printer kiezen.
    Ik heb dit ook wel eens gedaan, bijzonder makkelijk eigenlijk.

@Pieterr

Weer gefeliciteerd… :lol:, en wéér 44 seconden…

Inactief
    Anoniem

Ik heb op de Windows laptop bij eigenschappen over de printer de printer op delen gezet.. Dit is trouwens een Epson SX205.. De laptop is dus via WiFi verbonden met het netwerk/router en de printer staat op delen.. Als ik nu op de plus bij systeemvoorkeuren klik staat er alleen geen printer, ook niet de Epson terwijl ik toch via Airport met hetzelfde netwerk ben ingelogd (de Windows laptop staat aan). Ik heb nu voor de zekerheid – ik wist niet of het moest – Bonjour! Printer Services geïnstalleerd maar daar kon ik niks meer mee dan alleen zien dat er geen printer gevonden konden worden..

Ik heb de Epson SX205 recent gekocht en ik weet niet of ik iets fout doe of dat ik dit gewoon niet kan doen met deze printer..

Weten jullie de oplossing?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.