4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jacques.h

van yosemite naar leopard snow

Mijn mac (Leopard Snow) van begin 2008 is regelmatig geupgrad-ed naar Yosemite;
    Terwille van de opstartsnelheid heb ik onlangs intern geherugen vervangen van 2 x 1 naar 2 x 2 GB en de HD vervangen door een SSD schijf (via klonen).
    Het probleem is nu dat mijn OEM parallels 4.0 niet meer geaccepteerd wordt.
    Ik wil Leopard Snow opnieuw installeren, maar het lukt me niet om Yosemite te verwijderen.
    Wie kan mij advies of tips geven ?
    Jacques

Moderator
    Night

1) Het is Snow Leopard, niet ‘Leopard Snow’.
    2) Normaal gesproken doe je één keer een upgrade van OSX 10.6 naar OSX 10.10. Ik vraag me dan ook af wat je met ‘regelmatig’ bedoeld.
    3) Voor wat betreft de compatibiliteit van Parallels: Yosemite vraagt om Parallels 7 t/m 11. Je moet dus upgraden. Bovendien zijn Parallels versies 1 t/m 6 inmiddels EOL (geen ondersteuning meer) en ook ondersteunen ze geen recente windows versies.
    4) Downgraden naar 10.6 is af te raden, omdat veel software die je op je huidige systeem hebt, niet backwards compatible is. Zo kan bijvoorbeeld de iTunes uit 10.6 niets met een iPhone met iOS10 doen.
    5) Je kan wel downgraden naar 10.6, maar dat houdt in dat je helemaal van scratch af aan moet beginnen en de harddisk opnieuw moet formatteren/partitioneren en alles opnieuw zal moeten installeren…

Bijdrager
    jacques.h

Dankje; ik kan er mee vooruit, Jacques

Bijdrager
    jacques.h

ik ben er wel uit (mijn vraag van 16 april) en ben helemaal opnieuw begonnen; de bezwaren onder 5) Night, zijn voor mij geen probleem; alhoewel één probleem met een printerinstallatie; het gaat om de 5600 serie van Canon (model 5650) en Canon geeft beschikbare drivers aan voor macOSX 10.5 Leopard en voor macOSX 10.6 Snow Leopard; echter bij installatiepogingen van beide drivers geeft Apple aan dat de drivers niet geschikt zijn en het OS ge-updated moet worden; wat nu te doen en is hier een oplossing voor; mijn printer heeft het in het verleden onder Yosemite goed gedaan, maar misschien is Lion al voldoende; graag raad of advies of tips en bij voorbaat bedankt natuurlijk, Jacques

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.