8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jurgen4488

Van windows terug naar mac

Ik heb hier een Imac staan met alleen windows xp op.
    Hoe krijg ik in godsnaam die windows xp er af en krijg ik er terug Mac os er op.

Bijdrager
    bartje

iMac dvd erin. Opstarten met C ingedrukt houden en installeren maar:)

Bijdrager
    Maverick9898

En niet vergeten de Windows partitie te legen;). Ik vraag me alleen af hoe het je is gelukt om alleen Windows XP te installeren. Weet je zeker dat je gewoon alleen de Macintosh HD niet kan bereiken?

Als je opstart en alt ingedrukt houdt, krijg je dan niet meer Macintosh HD te zien? Het is namelijk zo dat als je Windows installeert, OS X Windows als standaard opstartschijf selecteert, voor een één of andere reden;).

Bijdrager
    jurgen4488

Jongens bedankt voor jullie reactie, ik ondertussen al uitgevist dat je de option toets moet ingedrukt houden tijdens het opstarten om naar Macintosh HD te gaan.Deze Imac is van een vriend en hij vroeg me of ik eens kon kijken of ik er Mac terug op kreeg.Windows nakijken geen probleem maar Mac is toch nog een ander paar mouwen.:grin: Denk dat ik voor me zelf ook ene ga halen.

Bijdrager
    Maverick9898

Wat ik dus al zei hierboven :). Die fout wordt vaker gemaakt.

Bijdrager
    ernst.

Het is een beetje een mostert na de maaltijd reactie maar ik blijf het altijd grappig en apart vinden dat mensen een iMac aanschaffen en vervolgens Windows erop gaan draaien. Zeker als je de OP leest.:D
    Ik krijg een beetje een gevoel van dat het hebben van een Mac belangrijker was in keuze dan de effectiviteit waarvoor je de computer in eerste instantie kocht. Je zou kunnen denken dat als Windows toch je voornaamste OS is, een Sony computer ook een goede optie als hardware is.:)

Bijdrager
    Maverick9898

Ik heb ook Windows draaien op mijn iMac, maar puur zodat ik games kan spelen. Veel games zijn er gewoon niet voor de Mac en ik wil geen Sony hebben:P. Zolang Windows gewoon prima draait (en jawel zelfs beter) op mijn Mac vind ik het prima:).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat is anders dan waar jurgen4488 het over had: “een Imac (…) met alleen windows xp” duidt op iemand die een Mac wil hebben voor hoe de computerkast eruitziet, maar niet voor het besturingssysteem. Ik zou het zelf eerder andersom doen, maar goed, ieder z’n meug …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.