9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Loyd

Van Windows naar MacOS

Hallo mensen,

Ik ga onderhand mn eerste Macbook kopen, waarschijnlijk een Air. Omdat ik nog niet zoveel weet van MacOS even een vraag: ik heb een paar externe schijven die ik vol heb geschreven met mijn Windows pc. Zijn deze met de Mac software nog wel te benaderen? Zou het zonde vinden als dat niet meer kon maar misschien is er ook wel een appje voor.

Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst

Bijdrager
    Q-collective

Ligt aan het bestandssysteem: NTFS kan macOS wel lezen, maar niet naar schrijven (je kunt er dus niks op zetten). Als het (ex)FAT is, werkt dat prima.

Moderator
    Mac Daddy

Inderdaad. Ik heb al mijn schijven geformatteerd naar exFAT om ze op beide OS-en te kunnen gebruiken.
    Je zou dus, per schijf, alle data naar je PC over kunnen pompen. Dan de HDD formatteren naar exFAT en dan alles er weer op zetten. Zo zijn ze voor de toekomst via beide computers bereikbaar.

Bijdrager
    makasa

of je installeert software zodat je wel kan schrijven op NTFS. Dan hoef je schijven niet te veranderen.

Bijdrager
    computer space

De Air is wel heel erg over de datum. Qua behuizing nog altijd de beste macbook, alleen scherm is gedrocht uit een jaren 80 boeing 747 stoel.

Bijdrager
    SvS

Bijna nieuwe Macs, wacht even kleine paar weken tot er nieuws is over nieuwere MacBooks!

Verder eens met bovenstaande reacties.

Bijdrager
    GrannySmith

Weinig zinvolle posts hierboven want niemand vraagt wat die bestanden danwel zijn die je op die externe schijven hebt staan. Als dat programma’s zijn dan heb je dus BootCamp of Parallels, VMware, VirtualBox o.i.d. nodig. Zijn het media bestanden zoals MP3 en video dan zal een Mac die wel kunnen afspelen. Zijn het Word, PowerPoint, Excel bestanden e.d. dan heb je Office nodig op de Mac. etc. etc.

Bijdrager
    GoeieDag

Je zou zeggen dat TS dat ook wel snapt.
    Maar ik geef toe: dat is een aanname.
    Net als ik denk dat het vooral, filmjes, foto’s en documenten (PDF’s) zijn ook een aanname is.

TS weet het antwoord…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Loyd

Klopt, veel iso’s en dergelijke. Documenten en pdf- jes heb ik in icloud staan .

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.