27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

• Bijdrager
    kenmasters

Wat heeft jou doen bewegen dat je naar OSX bent overgegaan, als je werkt met MS, dan kom je toch (bijna) niet in aanraking met apple? buiten Quicktime dan…

Als je maar genoeg met windhoos werkt wordt je het vanzelf zat, dan ga je zoeken naar alternatieven hé.

Bijdrager
    maceddy

Ik weet niet beter dan Apple..

Destijds begonnen op een Apple II van mij pa…

Sterker: ik kon eerder mijn naam typen dan schrijven op een MPF2!

Bijdrager
    Ruben
    ”Steve

Wat heeft jou doen bewegen dat je naar OSX bent overgegaan, als je werkt met MS, dan kom je toch (bijna) niet in aanraking met apple? buiten Quicktime dan…

Ik had inderdaad nog nooit een Apple echt van dichtbij gezien, maar was wel op de hoogte van de reputatie van Apple. Bovendien gebruiken de personages in mijn favorite film “Hackers” ook allemaal Apples, dus het zat al een tijdje in mijn achterhoofd.

De definitieve doorslag kwam toen ik voor de tigste keer voor iemand wederom opnieuw een Wintendo aan het installeren was. Netjes de officiële recovery CD’s gebruikt, daarna netjes via een 100% legale CD office erbij gezet. Laatste Windows updates via mijn (toen nog) ADSL verbindig binnen gesleept (waren er 28!!!!) en toen proberen Word te starten…

BLUESCREEN!!!!!!

Dat gaf bij mij echt de doorslag. Was het mijn eigen computer geweest dan was ‘ie echt direct de container in gegaan. Ik ben meteen de dag daarop een Apple gaan kopen bij Dixons, zonder vragen, zonder kijken, gewoon een iMac Graphite 700 Mhz. Ik had daarvoor nog wel heel even overwogen Linux te gaan gebruiken, maar daar hangt toch een beetje een sfeertje van 15-jarige computer neirds omheen die elkaar alleen maar proberen te overbluffen met hoe goed ze het systeem wel niet onder de knie hebben. Bovendien wilde ik ook gewoon eens iets ECHT anders, niet meer bij het kuddevolk horen.

Mijn verassing was groot OS X aan te treffen, had eigenlijk alleen wel eens OS 9 en eerder (saai grijs) voorbij zien komen, maar toen ik ontdekte dat Apple ineens onder UNIX draaide was ik meteen helemaal verkocht!:lol: Vervolgens heb ik via internet-markten, vrienden en kennissen al mijn Wintendo’s verkocht en later is er nog een iBook 800 Mhz bij gekomen.

En echt, het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet veel eerder ben overgestapt. Ik mis Windows geen moment! Heb alleen even moeten zoeken naar redelijke software om een homepage te maken, verder had ik alles wat ik maar wilde al standaard op de Mac staan, ook iets wat je bij Windows nooit hoefde te verwachten, daar kon je meteen dagen gaan zoeken, downloaden en illegaal kopiëren om een beetje de software bij elkaar te sprokkelen die je wilt gebruiken…

Okee, dit was wel even een lap, waarschijnlijk geen hond die het leest, maar nu weten jullie tenminste hoe ik van Windows op Apple ben overgegaan. :apple: =:D

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Ik ken het (apple) gevoel!
    Ik ben op de middelbare (grafische) school begonnen op een SE. Daarvoor toen ik op de lagere school zal, had mijn leraar een soort van laptop van apple, die draaide op een os die ik niet meer kan achterhalen…(soort van dos…)(maar dat is al meer dan 16 jaar geleden…eh…auw…)

Maar ik heb ook een C64 en een Amiga 500 gehad hoor;)
    Dus ik ben een tijdje vreemd gegaan…:(

Bijdrager
    maceddy

Dit gaat weer lekker offtopic:P

Bijdrager
    Ruben
    ”Steve

Dus ik ben een tijdje vreemd gegaan…:(

Ach ja, voor de “echte PC” had ik ook allerlei speledingetjes hoor, als allereerste een Texas Instrument Ti99 4a ofzo (weet het nummer niet eens meer), toen een commodore 16, commodore 64, commodore 64 II, commodore 128, toen een merkswitch naar Atari Mega ST 4 (vanwege mijn MIDI hobby) en toen pas de eerste PC. Dus ik heb ook van allerlei walletjes gesnoept hoor!:-P

Bijdrager
    maceddy

Ik wil alleen nog een oude PC hebben om RH 8 op te zetten en als apache/file server te gebruiken…

K heb geen geld voor een XServe anders ging ik die neerzetten:D

Bijdrager
    Steve Brooklyn

iRuben, ik heb het gelezen… ik wou dat meer mensen dat deden!
    Ik wou dat MS werd opgeheven, ik wordt door vrienden en kennisen nog steeds gevraagd om hier en daar weer eens wat te komen oplossen, hier e-mail configureren, daar een routertje, dan weer een nieuwe PC installeren en alle config’s weer opnieuw…
    Ik kom daar helaas niet onderuit (vaak familie enzo…)
    Maar goed, voor netwerken vind ik het vaak niet zo erg.. maar windhoos hoeft inderdaad niet echt meer voor mij!

En dat van die software… ik had er al jaren problemen mee… maar via Hotline ben ik wel aan heel veel software gekomen… maar goed, vaak moet je daar eerst iets geven voor dat je iets kan ontvangen… en zelfs dan krijg je het niet… is een soort van kazaa voor veel mac gebruikers…!
    Dus ben ik maar gaan kopen… dure oplossing, maar je hebt het op cd en origineel…

Q:

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Van Windows naar Mac [Gesplitst]

Ik vind het trouwens wel heel moedig van je om van MS over te gaan naar OSX…
    Ik kan in mijn omgeving, van de mensen die met MS werken in geen mogelijkheid doen bewegen om over te gaan naar OSX. (Heel mijn familie is trouwens wel Mac minded, maar dan ook héél de familie;)

Bijdrager
    maceddy

Nou, M$ opheffen lijkt me niet zo heel slim…

Face the facts, Microsoft is toch verantwoordelijk voor een groot deel van de computerontwikkeling…

Zonder M$ zou de ontwikkeling minder hard gaan IMHO…
    Dan zouden anderen het niet meer nodig vinden om iets beters te maken dan M$ producten (niet dat dat moeilijk is, maar dat terzijde…)

T mag best een beetje minder met Microsoft, maar opheffen lijkt me niet goed voor de computer ontwikkeling.

Bijdrager
    Ruben

(Ik heb de thread even gesplitst, want het gaat nu ineens heel ergens anders over…)

Ik heb inderdaad ook wel het een en ander aan legale software aangeschaft. Naast een boel shareware van een paar Euro heb ik ook braaf Traktor DJ Studio, Photoshop Elements, OS X 10.2 (Jaguar), The Sims, Virtual PC en QuickTime Pro aangeschaft.

Wel even een kleine investering, maar het is wat je zegt; je hebt dan de originele CD, recht op gratis updates, goede handleiding en support (en een schoon geweten en een lege geldbuidel).

Het enige wat ik (nog) illegaal gebruik is Dreamweaver MX, omdat ik het gewoon nog even wil proberen voor ik tot aanschaf overga. Mijn trial was verlopen omdat ik het weken geleden al had geïnstalleerd, maar pas veel later eens ging gebruiken. En natuurlijk gebruik ik ZEER SPORADISCH illegaal Office X. Ten eerste omdat ik het te duur vind voor alleen maar die enkele keer dat ik PowerPoint grapjes van vrienden wil bekijken, laat Microsoft maar lekker een PowerPoint player voor de Mac maken, net als voor Windows. Ten tweede betaal ik uit principe geen stuiver meer aan Microsoft.

Ugh! Ik heb gesproken!:P

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Ik mocht gelukkig wat ‘lenen’ van mijn werk, qua opmaak programma’s…
    die zijn echt niet te betalen voor de ‘gewone’ gebruiker!!
    Maar verder inderdaad, spelletjes en kleinere progs koop ik inderdaad gewoon zelf… moet inderdaad wel voor sparen…

Ik gebruik, ook nog progs in os9, nog geen tijd gehad (en geld)
    Dreamweaver,flash, fireworks en xpress… (ook outlook)

(ik heb nog een reply in de vorige topic staan, ik was te laat)

Bijdrager
    Aleida

Ook ik ben snds twee weken overgestapt van windows naar apple en moet eerlijk zeggen dat het af en toe niet makkelijk is. Mijn besluit kwam voort uit het feit dat windows continue voor problemen zorgde, crash, foute schermmedelingen, niet goed werkende progamma’s en natuurlijk het beroemde blauwe scherm met de medeling, er is een fout opgetreden en bovenal ondeskundige computerboeren die altijd en eeuwig de schuld bij de consument legden en je probeerden na de zoveelste weigering van windows om te doen wat het moest doen, een nieuwe computer aan te praten. Van apple had ik natuurlijk wel gehoord maar verkeerde steeds maar in de veronderstelling dat dit puur een internet “computer” was totdat ik dit jaar zo de balen had van Microsoft en me in een ander besturingssysteem verdiepte en uiteindelijk besloot voor Apple te kiezen, ondanks dat ik nog niet helemaal overweg kan, het is zo veel simpeler, met de iMac heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.

Aleida

Bijdrager
    Ruben
    ”Steve

Midi? Wat voor muziek maak je dan?
    Eén van mijn beste vrienden, heeft een studio gebouwd twv bijna 30.000 piek, helemaal midi gestuurd… en wat doetie…. kooptie een pc…

Ik heb hem echt met man en macht proberen te overtuigen, laaten zien dat er in prof. studio’s altijd apple’s worden gebruikt, soms zelfs meerdere… maar het mocht niet baten… hij kocht er één… en wat denkje… het werkte niet zoals hij wilde… midi vertraingen in kombinatie met audio.. en hij heeft m nu al meer dan een jaar.. en nog niet opgelost…
    dat vind ik dan zo zonde…

Het splitsen van een bericht is niet handig als iemand anders er nog in aan het tikken is blijkt wel weer.:-P

Maar ik speel voornamelijk synthesizer muziek. Heb inmiddels het grootste deel van mijn “studio” verkocht omdat ik er niet genoeg tijd voor had en het toch steeds minder waard stond te worden. Ik heb nu nog een Korg DSS-1, Korg Poly-800, Korg 01R/W, Casio CSM-1, 2x Roland MT-32, Boss DR-55 en een Kawai K1. Voordat ik de boel verkocht had was ik ook nog de trotse bezitter van een Korg Wavestation EX, Yamaha AN1x, 3x Yamaha TG-55, E-mu Proteus Pop/Rock, E-mu Orbit v2, Roland Sound Canvas SC-55 en een Roland TR-727. Al met al een klein kapitaaltje dat alleen maar minder waard stond te worden.

Ik kan me aan 1 kant wel voorstellen dat jouw vriend voor de PC heeft gekozen. Toen mijn Atari Mega ST het niet meer aankon ben ik ook een PC gaan gebruiken voor MIDI. Eigenlijk voornamelijk omdat een tante van mij, die ook veel met muziek bezig is, ook een PC gebruikte in combinatie met een 8-in, 8-uit MIDI interface van Opcode (Music Quest). Die heb ik toen ook aangeschaft (en ligt nu stof te vergaren).

Ik ben nog niet zo bekend met de muziek-software op de Mac, ik weet alleen dat je voor de PC voornamelijk Cakawalk en Cubase ziet, deze laatste heb ik ook braaf legaal gekocht voor 1500 piek, geloof ik het duurste stukje software wat ik ooit gekocht heb.

Bijdrager
    maceddy

LOL

maceddy schreef….

Volgens mij heb ik dat nooooit geschreven!

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Ik heb geloof ik ergens gelezen, dat OSX ook op een pc kan draaien als de kernel zou worden aangepast. Dit ivm de processor. Dit was geloof ik op Macnn.com. Dat had te maken met de nieuwe G5. het is geloof ik nogsteeds niet zeker wie die mag gaan maken. Als motorola dat niet wordt maar bijv. ibm of intel ofzo… (waar apple mee ingesprek is) dan zou OSX best eens op een pc kunnen gaan draaien…

En dat zou voor vele pc gebruikers wel eens een oplossing zijn…
    en dan is het in eens mac vs pc;)

Bijdrager
    Steve Brooklyn

(nope maceddy dat was ik;)

iRuben, Nou dat is nog al wat apparatuur… en erzitten inderdaad een paar aardige verzamel items bij;) is dat trouwens wat die tr 727 van Roland?
    Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een TB 303 midi gestuurd… die nog ergens bij iemand op zolder staat, en er geen weet van heeft wat ie er voor moet vragen en wat ie er mee moet;) !!!!

Inderdaad je ziet vaak dat deze progs voor de pc worden gebruikt, maar ik hoor ook dat logic vaker gebruikt wordt! Ook in de grotere studio’s (ik ken er een paar)

Maar had je niet toevallig bij je geluidskaart een (gratis) light versie van cubase gekregen, want die kon je ook updaten en die voor maar 750 piek!

Bijdrager
    Ruben
    ”maceddy”

LOL

maceddy schreef….

Volgens mij heb ik dat nooooit geschreven!

Sorry, dat krijg je als je gaat proberen berichten uit een ander topic te quoten.:-P Ik heb het inmiddels aangepast! :D

Bijdrager
    Ruben
    ”Steve

is dat trouwens wat die tr 727 van Roland?

Nee, v.w.b. het geluid was het helemaal niks. Exact dezelfde geluiden als ik al in mijn MT-32 modules had, maar dan slechts 16 daarvan. Ik had ‘m destijds gekocht omdat ik toen nog met een hardware-sequencer werkte (een Roland PR-100, die ik ook nog steeds heb, met van die QuickDiscs erin) en toen was het wel handig om drum-partijen gewoon als sequences in die TR-727 te rakketakken i.p.v. 5 minuten lang hi-hats op de PR-100 te gaan zitten rammen, die namelijk geen kopieer of herhaal-funcite heeft.

”Steve

Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een TB 303 midi gestuurd… die nog ergens bij iemand op zolder staat, en er geen weet van heeft wat ie er voor moet vragen en wat ie er mee moet;) !!!!

Ik ben bang dat je dat wel op je buik kan schrijven. Als iemand de moeite en kosten heeft genomen om een TB-303 van MIDI te voorzien zal deze persoon ‘m echt niet op zolder laten verstoffen.:D

”Steve

Maar had je niet toevallig bij je geluidskaart een (gratis) light versie van cubase gekregen, want die kon je ook updaten en die voor maar 750 piek!

Nee, helaas, ik had een heel wazig programma van Music Quest (geloof ik), FF de handleiding zoeken…

Oh nee, het is van Voyetra en heet “Sequencer Plus”. Echt een waanzinnig simpel programma. Helemaal in DOS, dus razendsnel i.v.m. Windows software. Draaide op een oude 286-er met 16 MB als een speer. Kon makkelijk 8 synthesizers tegelijk aansturen. Probeer dat maar eens met Cubase VST op een 286-er! :-)

Hmmm… deze thread gaat nu wel HEEL erg afwijken he? Als dit zo door blijft gaan moeten we ‘m maar even verkassen naar een andere groep…

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Inderdaad ik weet dat ik dat wel op mijn buik kan schrijven, volgens mij is dat één van de meest gezochte apparaten van Roland… wat overgens helemaal niets voorsteld…

Maar goed, ik droom er gewoon van, ik was (en ben) een enorme Techno en (oude) acid fan:)
    Ik krijg dan ook altijd kippevel van dat geluid… zo super… Sommige mensen snappen dat niet… dat moet je ervaren…
    Ik sta dan ook helemaal uit mijn dak te gaan als ik in mijn huiskamer sta te draaien (ik ben ook dj)… mega vindt ik dat:)

Soms heb ik dat ook met de mac, als je iets vind wat zo super handig is, of als je iets uitvind waar je al dagen mee bezig bent… dan kan je dat wel van de daken schreeuwen…;)

snap je?

Bijdrager
    Syndic

Helemaal :wink:

Bijdrager
    yoann

wel ik ben onlangs overgestapt van windows naar mac osx. had een laptop toch wel een goeie dacht ik maar rap werd ik het beu telkens zoeken naar dei format c enzo crashen, flippen,… daar was het voor gemaakt. heb die toen verkocht na 6 maand en na 4-5 formats :-). ik was wel al gefascineerd door die mooie computers en naart schijnt zei men me dat ze goe zijn maar dat het effe wennen is. ik ging in een grote computerwinkel binnen en zag een iMac G3 600mhz staan voor amper de helft van zijn oorspronkelijke prijs en er is cdrw inbegrepen dus voor mij hoefde niet meer, dus heb ik die maar aangeschaft voor de prijs van 750 euro en splinternieuw( de verkoper wou mij dan toch nog een windows spellement verkopen en na veel gezaag van mij is het toch geslaagd zijn windows uit zijn kop te halen, hij vond zelf dat een mac brol was in een mooie doos). de eerste dagen waren een hel door die adsl o.a. toen adsl ging vond ik internet explorer echt op niets trekken flippen en doen dus.(de rest was wel ok) ik wou die mac echt weg!!! kdacht in mijn eigen van “amai da zijn dus die fameuze macs die zo gebruiksvriendelijk zijn” nuja heb hem gehouden en nogwa gefoefeld ermee. toen heb ik iemand leren kennen die mij rap heeft geleerd heeft welke progammas er goe waren enzo en waar ik ze kon halen (ja helaas illegaal) ik maakte gebruik van chimera dan en wow verbazendwekend tov internet explorer( nu heb ik natuurlijk safari dat nog eens beter is). eindelijk begon het te lukken met de mac. eigenlijk maakte ik ook alles moeilijker dan wat het eigenlijk is maar ja nu kan ik er nimeer zonder in die 3 maanden dat ik die nu heb nog geen 1 keer gecrasht, geflipt of andere dingen (wat een verandering tov die windows) grafisch is het ook wel een paradijs tov die windows xp die zogezegd al mooi is, maar niets gaat boven de frisheid van os X :P. nu ben ik al van plan een notebook te kopen voor presentaties met keynote natuurlijk voor op school eens tonen hoe die zogzegde slechte macs die niets kunnen wel duidelijker beter zijn dan windows met die zo acherhaalde powerpoint. dit was dus mijn verhaal, het verhaal van een echte switcher dus. niet dat je er iets uit kan leren ma kom…

Bijdrager
    Ruben
    ”yoann”

de eerste dagen waren een hel door die adsl o.a.

Ik ben met je eens dat het standaard ADSL systeem vreselijk is. Dat is niet zozeer de schuld van Mac, maar meer de gammele en kreupele manier van “inbellen” die ze daarbij bedacht hebben. Toen ik mijn ADSL modem illegaal had geupgrade naar een Pro modem (wat zelf kon inbellen) was het letterlijk plug-n-play met de mac. Gewoon netwerk-kabel erin en meteen online.

Hetzelfde verhaal heb ik overigens nu ik overgestapt ben op kabel. Het modem maakt de verbinding, Mac eraan en meteen online.

Bijdrager
    yoann

ahja ik heb vanden eerste keer een nieuwe modem moeten kopen omdat de mijne enkel maar ging op os 9 en zo kon het natuurlijk ni verder gaan maja in de toekomt gaan wij wel overgaan op kabel hoop ik want das idd wel simpelder

Bijdrager
    Beathoven
    ”kenmasters”

Als je maar genoeg met windhoos werkt wordt je het vanzelf zat, dan ga je zoeken naar alternatieven hé.

De meeste gebruikers weten niet eens dat er ook alternatieven zijn, die denken dat Windows bij de Pc hoort:)

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik ben ongeveer twee jaar geleden “overgestapt”.
    Van overstappen is nog niet echt sprake, omdat ik nog altijd hoofdzakelijk mijn wintendo gebruik.

Dit is echter meer uit financiele overwegingen dan mijn liefde voor mn wintendo, voor zover daar van te spreken is.

Waarom heb ik een mac gekocht? Eigenlijk was ik destijds microsoft gewoon zat. Al die crashes, de instabiliteit etc. Ik had een laptop nodig en heb toen mn PowerBook aangeschaft. De eerste twee maanden enorm veel spijt, aangezien de computer om de twee weken weer naar Nederland kon voor reparaties.

Ik ben nu onderhand zo ver dat ik mijn wintendo ga verkopen en daarvoor in de plaats een nieuwe Mac ga halen. Spannend…

Bijdrager
    janster

De reden dat ik een mac kocht was omdat ik iets anders wou dan windows. Ik hebtotaal geenn hekel of afkeer van microsoft zoals de meeste van jullie. Ik heb zelf de xbox en halo is een uitstekend spel.Ik ben er zeer tevreden over de overstap. Het aansluiten van de kabel en verbinding maken met internet was zeer eenvoudig. Enige probleem die ik heb is het regelmatig bevriezen van de mac. het beeld blijft dan stilstaan en ik kan niets doen dan een reset. Dit gebeurt soms twee keer achter elkaar, dan een paar weken niet en opeens weer. Behalve dat vind ik de mac beter dan windows.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.