5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Jur

Van welk materiaal is de iBook gemaakt?

Op deze website
    http://www.macfreak.nl/archief/3-testen-032.html

staat halverwege de review:

Met de iBook 700 is het echter heel wat meer aan de hand. Het zilverkleurige spuitwerk rondom het scherm en toetsenbord is lichter van kleur en de behuizing is nu opgetrokken uit geheel wit (volkleur) polycarbonaat in plaats van transparant met wit gespoten binnenkant.

Bijkomend voordeel is dat er volkleur kunststof gebruikt is in plaats van verf spuitwerk dat dus niet kan afbladderen of beschadigen. Het ziet er niet minder mooi uit, alleen subtiel anders!

Er wordt hierin een vergelijking gemaakt tussen het 800 model en het 700 model.. Is de 700 nou dus eigenlijk van beter materiaal gemaakt?
    Of is het inmiddels al zo dat alle iBooks van een dergelijk ‘onverwoestbaar’ niet afbladerend materiaal worden gemaakt?

Bijdrager
    Stof

Ik herinnen me ergens gelezen te hebben dat de ‘nieuwe’ uitvoering goedkoper te produceren is. Het zou speciaal bedoeld zijn om het instap-model voor een zo laag mogelijke prijs aan te kunnen bieden. De duurdere versies hebben volgens mij nog steeds in het ‘oude’ plastic uitgevoerd.

Bijdrager
    justi
    ”Jur”

de behuizing is nu opgetrokken uit geheel wit (volkleur) polycarbonaat in plaats van transparant met wit gespoten binnenkant.

Beide is polycarbonaat, de een wit en de ander transparant… geen “beter” materiaal dus…

”Jur”

Bijkomend voordeel is dat er volkleur kunststof gebruikt is in plaats van verf spuitwerk dat dus niet kan afbladderen of beschadigen.

Dit slaat niet op het verschil tussen de iBook’s maar naar een vergelijking met de Powerbook G4 Ti, deze was geverfd aan de buitenkant…

”Jur”

Er wordt hierin een vergelijking gemaakt tussen het 800 model en het 700 model.. Is de 700 nou dus eigenlijk van beter materiaal gemaakt?
    Of is het inmiddels al zo dat alle iBooks van een dergelijk ‘onverwoestbaar’ niet afbladerend materiaal worden gemaakt?

Beide ibooks zijn dus gewoon van polycarbonaat, alleen de een van wit en de ander transparant met een geverfde witte binnenkant. Deze binnenkant kan niet bladeren… (Die kun je alleen beschadigen wanneer je je iBook zou openen maken…)

Persoonlijk vindt ik de transparante mooier omdat deze meer effect heeft met de witte binnenkant dan geheel wit materiaal…

Bijdrager
    boelie

[offtopic]
    Polycarbonaat is hetzelfde materiaal dat gebruikt wordt bij kogelvrij glas.
    [/offtopic]

Bijdrager
    justi

Je kan er mee naar Irak :P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.