8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cyrus

van pop3 mailarchief naar imap switchen

De onderwerp regel zegt het eigenlijk al.

Ik wil van mijn mail.app mail archiven overschakelen naar imap mail gebruik. Ik heb al even zitten speuren maar ik wordt er nergens wijzer van.

Vraag: hoe doe ik dat ?

Kan ik gewoon alle mbox files op de server knallen ?

thx

Bijdrager
    ISS

Het handigst is om tijdelijk 2 accounts in Mail te hebben: 1 POP3 en 1 IMAP

Daarna ‘sleep’ je gewoon de mailtjes uit de POP3-inbox naar de IMAP-inbox, et voliá!

Afhankelijk van je uploadsnelheid gaat dit snel of heel snel, succes!

Bijdrager
    cyrus

Kan ik die accounts aanmaken als zelfde user ? Of moet ik daar een truuk voor uit halen door daar een tijdelijke user voor aan te maken ?

dus dan eigenlijk twee keer kopieren..

thx voor de snelle reactie.

Bijdrager
    iljitsch

Je kan in Mail zonder problemen extra accounts toevoegen en zodra ze er allebei zijn makkelijk de mail van ’t een naar ’t ander slepen.

De mbox files op de server zetten kan natuurlijk ook, mits de IMAP server mbox formaat gebruikt. Het voordeel hiervan is dat je eea eerst even kan zippen zodat het uploaden aanzienlijk sneller gaat. Vervolgens zal Mail overigens wel weer alles willen downloaden…

Bijdrager
    Ruben

Ik zie in dit draadje nergens om wat voor mail account het gaat. Je kan niet zomaar iedere mailbox omzetten naar IMAP. De meeste providers bieden alleen POP aan als mogeijkheid, één van -de- redenen voor mij om voor een eigen mailserver te kiezen.

Ik zou eerst eens nagaan of IMAP wel kan op de mail account waarbij je dat wilt gaan gebruiken.

Bijdrager
    cyrus

:D dat was ik natuurlijk al nagegaan, maar idd het overzetten met slepen was misschien niet de snelste oplossing (mailarchief 900mb) maar werkt inmiddels wel

Bijdrager
    MacFloo

Is het mogelijk dat nu na 5 maanden met MAIL (imap) een OSX 10.3 G5
    mail vertraagd of soms helemaal niet opgehaald krijgt (windows exchange server 2003)
    Hij geeft steeds aan in het Activiteitenoverzicht dat de mail wordt gesynchroniseerd,
    wat logisch is voor IMAP mail maar het duurt lang, heel lang.

Met andere worden het werkt voort k.. om de mail opgehaald te krijgen.

Is dit een normaal verschijnsel, of zijn er ergens instellingen die dit kunnen verkomen,
    of moet de mailserver op zijn donder krijgen of opgeschoont worden.

WieoWie

thanX

Bijdrager
    cyrus

Wat je zou kunnen testen is een nieuw account aanmaken op de exchange server en die met imap synchen. Als dat wel snel gaat (natuurlijk wel even wat mails in zetten) dan ligt het waarschijnlijk aan je settings.

Is het niet zo (netals met outlook) dat er een max maildir size is in exchange ? Zit je daar misschien niet overheen ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.