4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

van POP naar IMAP

Ik ben voor Apple Mail overgestapt van POP3 naar IMAP bij de KPN en heb hier 2 vragen over:

1) Ik dacht dat ik de berichten “gepusht” zou binnen krijgen, maar helaas wordt die mogelijkheid niet getoond. Wat doe ik verkeerd?
    2) Is er een instelling die het onmogelijk maakt om op Apple Mail, de iPhone of iPad emails van de server te verwijderen. M.a.w. het verwijderen kan alleen via webmail (zoals bij POP).

Bijdrager
    Shmoo

Dat soort zaken kun je toch allemaal in de instellingen terugvinden?

1) Je kunt kiezen tussen Push en Handmatig ophalen.

2) Je kunt zelf aangeven wat je wilt doen. Mailtjes die je gelezen hebt en die je in de inbox laat staan die zullen natuurlijk nooit verdwijnen van de server. Je kunt ook kiezen om zelf aan te wennen om mailtjes die je gelezen hebt te verwijderen en daarna de instelling zo in te stellen dat alle mailtjes in je prullenmand automatisch na 14 dagen van de server verwijderd worden. Mailtje die je dan echt wilt bewaren (voor altijd) die verplaats je naar een Archief folder, zodat deze ook altijd op de server blijven staan en overal beschikbaar zijn.

Bijdrager
    Jos Opel

@shmoo: 1) Die keuze heb ik dus niet. Dus mijn vraag is of er forumleden zijn die ervaring hebben met “KPN Push Mail”.

Bijdrager
    bassbug

Wil je echt Push mail?
    Om de haverklap een melding/piep dat je mail (ook spam) hebt?…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.