6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolf

Van Photoshop naar FCP met behoud alpha channel

Met .psd lukt dit maar ik loop tegen een paar problemen op als ik het plaatje probeer te animeren. .psd wordt een aparte sequence en het lukt me niet dit te animeren in dezelfde sequence. (sterker, het lukt me sowieso niet om het te animeren??!) Dus een tiff, dacht ik, maar dat kan ik niet exporteren vanuit PS met alpha channels…

Bijdrager
    allard

Wat bedoel je precies met animeren? Je kunt gewoon de laag die nodig hebt copieren uit je psd seq in iedere andere tijdlijn plakken en daarna hem bewerken als een video laag. Wanneer het plaatje in het oorspronkelijke psd document een alpha kanaal heeft blijft dit bewaard.

Bijdrager
    iJet

En wanneer je dan toch met een .tiff wilt werken om wat voor reden ook: Bestand > Opslaan als… > Kies voor .tiff en druk ok. In het volgende dialoogvenster kun je ‘Save Transparency’ aanvinken… En voila!

Bijdrager
    Wolf
    ”allard”

Wat bedoel je precies met animeren? Je kunt gewoon de laag die nodig hebt copieren uit je psd seq in iedere andere tijdlijn plakken en daarna hem bewerken als een video laag. Wanneer het plaatje in het oorspronkelijke psd document een alpha kanaal heeft blijft dit bewaard.

Ik wil het over 3 seconden laten draaien en vanuit scale 1 naar scale 75 uitvergroten. Er is maar 1 laag. Ik kopieer het bestand naar de tijdlijn maar het gedraagt zich anders dan zeg maar een still image zonder lagen of alpha channels. Het file is 5 seconden lang. Ik zet een keyframe aan het begin, scale 1 en bij rotatie en na 3 seconden heb ik het bestand gedraaid en op scale 75 gezet. Er gebeurt niets… en ik begrijp niet waarom niet.

Bijdrager
    Wolf
    ”iJet”

En wanneer je dan toch met een .tiff wilt werken om wat voor reden ook: Bestand > Opslaan als… > Kies voor .tiff en druk ok. In het volgende dialoogvenster kun je ‘Save Transparency’ aanvinken… En voila!

Nu lukt het wel, bedankt!

Bijdrager
    iJet

Geen dank… Ben trouwens wel benieuwd waarom je psd zich het niet doet, maar okay… Succes ermee!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.