10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    eri

van pc naar mac: AMD Radeon HD 6490M ?

dag allemaal,
    ik ben nieuw op het forum en ook in de mac wereld;)
    ik ben derdejaars studente grafische vormgeving en heb tot nu toe alles op pc gedaan. die het onlangs begaf..
    nu wil ik een macbook pro kopen en wilde eigenlijk voor de goedkoopste variant 15” gaan.
    ik bedacht me echter dat ik voor thuis toch een extern beeldscherm wil en waarom dan niet de 13” kopen.
    hier zit echter geen AMD Radeon HD 6490M bij. wat mis ik daarmee?

mijn gebruik bestaat het meest uit illustrator, photoshop en indesign. ik doe weinig of niks met video of animatie.
    wel wil ik een computer kopen die snel werkt en het liefst natuurlijk een aantal jaren meegaat, ook na mijn studie.

ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!!

groetjes,
    erika

Moderator
    Pete.Z

Past denk ik beter onder “switchers”
    Welkom in de Mac wereld!

Moderator
    unSOUND

De ATI kaart heeft zijn eigen geheugen, de HD3000 gebruikt een deel van het RAM geheugen. De ATI kaart is wat krachtiger op het gebied van 3D reddering zoals bij 3D games. Photoshop en Illustrator zullen niet echt verschil merken tussen de kaarten.

Bijdrager
    eri

bedankt voor de reactie! hoe zit het met de quad-core t.o.v. dual-core? heeft deze nog een grote meerwaarde voor iemand die vooral illustrator en photoshop gebruikt?

ik twijfel nu nog tussen een mbp 13” 2,7 GHz (thuis aangesloten op een extern beeldscherm die ik voor dat prijsverschil weer kan kopen) en een mbp 15” 2,0 GHz.
    voor de komende twee jaar studie grafisch en daarna hopelijk nog een aantal jaar voor het werk.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot