9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Axhill

van oude mac wachtwoord kwijt

Een neefje heb ik mijn oude PowerMac G3 gegeven. Die hangt hem in een netwerk, maar de G3 vraagt nu om een gebruikersnaam en wachtwoord.
    Ik heb echt geen flauw idee meer wat die waren. Hoe nu verder?

Ik dacht: backup maken, HD wissen, en alles er nieuw opzetten, of blijft hij dan toch vragen om de oude gegevens?

Bijdrager
    iJoost

Met de installatie-CD kun je ook wachtwoorden aanpassen. Opnieuw installeren is daarvoor niet nodig. Wel even daarna de wachtwoorden nog een keer aanpassen vanuit Systeemvoorkeuren zodat ook het wachtwoord van de sleutelhanger weer goed komt.

Bijdrager
    Element

Hallo,

Ik heb ook zulks aan de hand maar je moet toch het wachtwoord weten om een wachtwoord te wijzigen?

Ik weet dat er voor windows software bestaat om wachtwoord te wissen. Bestaat dat ook voor de mac?

Dankuwel,

Groetjes,

Bijdrager
    Gates

Zoeken in Finder onder Mac Help levert het volgende op

Het beheerderswachtwoord wijzigen
    U kunt het beheerderswachtwoord wijzigen als u het huidige beheerderswachtwoord kent. Als u als beheerder bent ingelogd, opent u het paneel ‘Accounts’ in Systeemvoorkeuren en begint u te typen in het wachtwoordveld van de account die u wilt wijzigen. Er verschijnt een dialoogvenster waarin u wordt gevraagd uw huidige wachtwoord op te geven. Typ het huidige wachtwoord en volg de instructies op als u een nieuw wachtwoord wilt typen.

Als u het wachtwoord niet meer weet en de functie voor automatisch inloggen niet is ingeschakeld, kunt u het beheerderswachtwoord opnieuw instellen met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install Disc’.

BELANGRIJK: Met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install disc’ hebben gebruikers onbeperkt toegang tot de computer. Het is daarom van belang dat u de cd op een veilige plaats bewaart.

Om het beheerderswachtwoord opnieuw in te stellen met de Mac OS X-cd, gaat u als volgt te werk:
    1. Plaats de cd ‘Mac OS X Install Disc’ in de cd-romspeler en start de computer opnieuw op.
    2. Zodra u het opstartgeluid hoort, houdt u de C-toets ingedrukt totdat u het draaiende radertje ziet.
    3. Wanneer het installatieprogramma verschijnt, kiest u ‘Hulpprogramma’s’ > ‘Stel wachtwoord opnieuw in’.
    4. Volg de instructies op het scherm om het wachtwoord te wijzigen.
    5. Stop het installatieprogramma en start de computer opnieuw op, terwijl u de muisknop ingedrukt houdt om de schijf te verwijderen.

Zorg ervoor dat het inlogwachtwoord in Sleutelhangertoegang hetzelfde is als uw nieuwe wachtwoord.

Bijdrager
    Element

Ja dat is het probleem ook: het automatisch inloggen is dus ook geactiveerd
    :s

thanks iig:)

Bijdrager
    Gates

als het automatisch inloggen is geactiveerd kan je dit toch wijzigen..( Systeemvoorkeuren > Accounts) om vervolgens de bovenstaande stappen uit te voeren.
    Of zijn de instellingen vergrendeld? dan heb je dus ook een wachtwoord nodig om de instellingen te wijzigen… en dan weet ik het ook niet meer.

Bijdrager
    iJoost

Heb je nu al geprobeerd om op te starten van de installatie CD?

(Want of je nou wel of niet automatisch inloggen aan hebt staan maakt daar volgens mij helemaal niets voor uit.)

Bijdrager
    Gates
    ”iJoost”

Heb je nu al geprobeerd om op te starten van de installatie CD?

(Want of je nou wel of niet automatisch inloggen aan hebt staan maakt daar volgens mij helemaal niets voor uit.)

stiekem dacht ik daar ook aan ghehe, maar als een niet-ervaren mac-gebruiker durfde ik t niet te zeggen.

Bijdrager
    Element

aha ok aap uit de mouw. Ik heb in andere gevallen ook het paswoord nodig gehad om te rebooten met cd, maar dat wat hierboven beschreven stond, is toch iets anders.

Ben ondertussen een panter op de G3 aant zetten.

Goed gelukt bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.