4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    brinkey

Van oude Mac Pro naar iMac wat te doen met de schijven?

Mijn ‘oude’ mac pro uit 2009 wordt vervangen door een iMac. Ik gebruik de mac pro voor video montage. Met twee 2tb in raid 0 en een 3tb voor back-up. Nu kan ik een externe thunderboltschijf kopen, maar blijf ik zitten met de andere schijven. Wat valt er aan te raden? Ik lees over bv de drobo 5d. Kan ik daar de twee 2tb op dezelfde manier in kwijt met de 3tb als back-up?

Bijdrager
    SunKeeper

Hardwarematig zijn het gewone 3,5” schijven, dus die passen prima in bijv. een Drobo of een andere NAS. (of externe case)

Softwarematig zul je wel alles eerst moeten verhuizen (data) omdat je de schijven leeg in een extern apparaat moet plaatsen. Die formatteert het op zijn eigen manier. Benader dat apparaat en plaats alle data terug op de schijven.
    Even werk, maar dan heb je ook wat. Bijv. direct een recente backup op die andere schijven waar je de tijdelijke kopie naar hebt gemaakt.

Heb je nog geen andere lege schijven, kun je ook meteen nieuwe schijven aanschaffen voor in een externe case, daarna ineens de data kopiƫren vanaf je huidige schijven.

Bijdrager
    brinkey

Dank. Ik heb niet toevallig nog een extra backup lopen op een usb schijf dus die kan ik sowieso gebruiken en de drobo is aan te raden? Of zijn er andere betere (thunderbolt)oplossingen?

Bijdrager
    DBLCreations

Ik heb zelf een drobo mini, ik kan je dat zeker aanraden (is ook aangesloten via thunderbolt) Ik ga de 5d zelf ook nog kopen:-) Een NAS kan je natuurlijk ook kopen. Maar ik persoonlijk vind drobo net iets makkelijker, het heeft ook dat makkelijke en praktische, als er een schijf kapot gaat geeft de drobo je dat aan en beschermt die al je data van op die kapotte schijf, jij kan perfect de schijf er uit halen en dan een nieuwe plaatsen. Dan word al je data er automatisch ook weer opgezet. Ik ben zeker voorstander van een drobo, maar er zijn natuurlijk talloze oplossingen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.