21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    EclipX

Van OS X naar Windows?

Hoi, ik werk al een paar jaar met een Mac, ik heb een Macbook…

Nu begint de laatste tijd, m’n mac toch wel soms wat traag te werken, en ik ben van plan om een nieuwe te kopen, maar ik zit met een dilemma….

Een Macbook Pro is toch wel redelijk duur qua specs… Ik zou graag een i3 of een i5 cpu hebben met een nvidia geforce erin…

Een Macbook Pro met een i5 cpu erin begint toch al vanaf 1700€ ….

Terwijl bv Sony Vaio al begint vanaf 1200€, met ook een i5 cpu in, met zelfs een geforce GT 425m, terwijl de Macbook een 330m gpu heeft… dat is toch al 500€ verschil he, voor minder zware hardware…. en er zit zelfs bluray op, en volgens mij meer uitbreidmogelijkheden?

Probleem is, dat ik tot nu toe een macliefhebber ben, ik bedoel dus, dat ik dus 1TB+ aan iTunes, iPhoto, DMG’s & TimeMachine data heb, die volgens mij met enorm veel werk moet worden overgezet naar een NTFS volume, want nu zijn al m’n schijven in HFS

Op een Windows laptop heb je natuurlijk geen TimeMachine, en dat vind ik best wel kut, ook zou m’n enorme iTunes lib terug moeten geïmporteerd worden, zonder alle ratings!!! iPhoto lijkt me niet zo erg, gezien je ook Windows Fotogalarie hebt, die eigenlijk net het zelfde is.
    En ik heb tot nu toe nog geen deftig alternatief gevonden voor Plex, want dat gebruik ik veel en graag

Voordeel van Windows is natuurlijk dat je kan gamen, dat is het enigste

Wat zou ik nu doen? Toch het extra geld neertellen voor een Macbook, die ik hopelijk nog vele jaren kan gebruiken… maar met lagere hardware (ik zit er zelfs aan te denken, als ik een Macbook Pro koop, die van 1200€ wil, maar dat is zelfs nog lager, een Core2Duo, met een 320m gpu erin!??) Voordeel is dat al mijn data, apps, bib’s op HFS schijven staat, en alles meteen plug&play is