5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jacarrino

Van OSX mail PDF maken en als bijlage mee versturen..maar dan automatisch

Goedemorgen mede-Apple fans,

Even een vraag: de meesten die met OSX mail werkt heeft het volgende wel eens meegemaakt: je verstuurt een mail met bijlage naar een persoon die werkt in een Windows netwerk omgeving. Ze zien de bijlagen wel, maar missen jouw bericht (die wel de moeite waard is om te lezen). Het blijkt dat de tekst dan als HTML-bijlage wordt meegestuurd en dus praktisch nooit wordt ontdekt door de klant.

Om deze reden maak ik altijd een export in PDF van de geschreven mail en verstuur deze tevens als bijlage (better safe than sorry). Maar kan dit proces worden geautomatiseerd? Dus zodra ik klaar ben met het bericht (inclusief bijlage erbij) ik op een knop kan drukken en er een PDF van de mail wordt gemaakt, als bijlage wordt toegevoegd en wordt verzonden?

En ja, ik heb ik het verleden al tips gebruikt uit deze topic om de mail instellingen aan te passen (platte tekst vs html opmaak), maar uiteindelijk lost dit weer niets op (ben Mac-gebruiker sinds 2006).

Dank voor jullie suggesties!

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Nog nooit meegemaakt.

Wel andersom. Dat de blijlage in het bericht staat, en het zwakbegaafde Windows er niets mee kan.

Bijdrager
    ibla

De compatibiliteit tussen Outlook en Apple Mail is inderdaad om te huilen. Foto’s als bijlage versturen is een ramp (worden in Outlook als thumbs weergegeven en zijn niet te vergroten) en je hele opmaak wordt ook niet weergegeven in Outlook. Als ik een reply van een Outlook gebruiker krijg dan zie ik dat mijn bericht daar in Courier of TN Roman weergegeven wordt. Vreselijk… Om die reden ben ik zelf 2 maanden geleden Outlook for Mac gaan gebruiken. Maar na 2 weken ben ik gillend weer terug gerend naar Apple Mail. Wat een draak van een programma dat Outlook. Vreselijk….. Dan maar beroerde opmaak. Het schijnt dat dit vooral een Outlook probleem is. Iedere andere e-mail client kan Apple Mail opmaak wel lezen. Enkel Outlook niet. Het ziet er naar uit dat MS daar niks aan gaat doen, dus het zou verstandig zijn als Apple er eens wat aan ging doen, maar het lijkt er niet op dat dit gaat gebeuren. Functies als “MS vriendelijk opmaken” in Apple Mail helpen ook niet. Recent de veelbelovende plugin “Universal Mailer” ge├»nstalleerd en dit heeft ook niks geholpen….

Ik kan je dus niet verder helpen. Ik loop tegen soortgelijke problemen aan en hoop in deze thread straks ook een antwoord te vinden.

Bijdrager
    ibla

Kan die functie van MS opmaak niet zo gauw vinden. Volgens mij was het iets met “windows vriendelijke bestanden verzenden” oid. Maar dat helpt niet. Ik zip gewoon alles.

Bijdrager
    sedikit

Inderdaad: zippen is het handigst, en afbeeldingen in een mapje. Tenminste, als dit niet werkt:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.