14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Passiew

van mts naar ….?

Beste mensen,

Hoe kan ik mts bestanden converteren naar een ander formaat? Ik zoek een gratis programma want ik heb er laatst maar eentje gekocht en ook dat werkt niet!

Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen!?

Gr, Passie

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je al gezocht op dit forum?
    De eerste hit met mts levert dit topic op. Kan je daar iets mee?

Moderator
    unSOUND

Dat verschilt per mts bestand. De extensie wordt namelijk gebruikt voor een aantal verschillende coderingen. Maar meestal kan MPEGstreamclip er wel wat mee, evenals VisualHub ( die helaas niet meer via de normale wegen te krijgen is… )

Bijdrager
    Passiew

uiteraard gezocht maar kwam er niet uit vandaar ik ga dit even proberen

Alvast bedankt

Moderator
    Lucas Raggers

Waarschijnlijk heb je een Sony of Panasonic camera. Om converteerellende te omzeilen, is het slim om je camera te laten opnemen in mov ipv AVCHD. Bij de meeste camera’s heb je deze optie. Succes.

Bijdrager
    Pieterr

Welke camcorder gebruik je?

Zoals in het topic waar Hans naar verwijst staat, werkt ffmpeg heel snel om een MTS bestand in een andere container te stoppen.

ffmpeg -i input.mts -vcodec copy -acodec copy output.m4v

Enige hobbel die je moet nemen is om een keer ffmpeg te bouwen vanuit de sources.

Noot aan beheer: helaas werkt de

tag op dit forum zo slecht dat ik maar een verwijzing naar een zusterforum heb gegeven. :sealed:

Bijdrager
    stefimke

Met Handbrake (www.handbrake.fr) kan het ook gratis…

Bijdrager
    Hansi2124
    Pieterr op 06 september 2010

Noot aan beheer: helaas werkt de

tag op dit forum zo slecht dat ik maar een verwijzing naar een zusterforum heb gegeven. :sealed:

Is reeds gemeld;-)

Bijdrager
    CMD-Z

De methode van Pieter werkt top, waarvan akte

Bijdrager
    stefimke

Oud topic maar wellicht toch interessant om te vermelden… ik kwam hier: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2380085&start=0&tstart=0
    een applescript-programma tegen wat samen met ClibGrab3 een handige drag’n’drop manier geeft om .MTS files uit moderne camera’s te converteren naar m4v files, die zonder problemen worden ingelezen in iMovie/Picasa.

Volgens mij wordt er alleen een iets andere container/wrapper omheen gedaan, want het process is in <1sec gebeurd.

Bijdrager
    Hansi2124

Bedankt voor deze melding :thumbsup:

Bijdrager
    Pieterr

Werkt prima ClipWrap 2.0. Helaas wel payware.

En dat is enigszins sneu, omdat men slechts een dun schilletje bovenop ffmpeg heeft gemaakt.

Bijdrager
    stefimke

Ik gebruik de in de thread genoemde automator met ClipGrab (3.0 geloof ik), die is gratis. Vooralsnog lijkt dit prima te werken, ook met filmpjes langer dan 1 minuut.

Bijdrager
    Pieterr

Aha, ik zie h’m nu: ClipGrab. Bedankt voor de tip.
    Blijkbaar wordt een op OS X gebouwde ffmpeg meegeleverd met dit tooltje.

(Het is jammer dat de ffmpeg-developers zelf geen op OS X gebouwde versie aanbieden.)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.