6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Panthertje

van mp3 naar MIDI waarmee?

Weet iemand een progje waar je mp3 naar MIDI mee om kan zetten.

Tot op heden alleen maar players gevonden, maar wil echt een progje
    waar ik ze mee kan converteren.

Mijn dank is groot
    :innocent:

Bijdrager
    Michiel

Ik neem aan dat het je bedoeling is een liedje om te zetten naar MIDI.
    Je kan een mp3 bestand niet naar MIDI converteren. Dat is dan ook de reden dat je die programma’s niet kunt vinden.
    Mp3 is een gecomprimeerde audio file, zeg maar ‘echte audio’ die je kan horen.
    MIDI bestaat alleen maar uit 1-tjes en o-len en is dus een soort code, die geluidsbronnen (bijvoorbeeld een synthesizer of een drumcomputer) vertelt: ‘speel nu die noot met dat geluid’.
    Een Mp3 bevat GEEN informatie welke toon, op welke toonhoogte er wanneer gespeeld moet worden, je kan dat dus ook niet omzetten naar MIDI.

Bijdrager
    Panthertje

Thx Michiel, weet je dan misschien een oplossing (zo te lezen, heb je er verstand van, ik niet :P ) Ik wil wat mp3tjes als geluidjes naar me telefoon uploaden, maar helaas kan de telefoon geen mp3 aan :cry:

Uiteraard reacties van anderen zijn ook welkom :D

Bijdrager
    Sad

Als je telefoon geen MP3 aan kan moet je kijken of hij wel andere audio formaten aankan, zoals WAV, AIF, SND, WMA. Dan zou je een MP3 –> WAV, etc. programma kunnen gebruiken. Maar waarschijnlijk kan dat niet want als hij al geen MP3 aankan zal hij sowieso geen audio af kunnen spelen.

Je moet je favoriete liedjes dus naspelen op een MIDI programma en dan de MIDI file in je telefoon proppen.

Bijdrager
    2manydjs

Bijna alle liedjes zijn ook wel als midi te vinden op internet.
    Kwestie van even zoeken.

Succes

Bijdrager
    Torz

Het opstartgeluid van een Mac dus niet :(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.