9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    NNicholas

Van mp3 naar itunes formaat

Hallo,

Ik was net nog wat nummers aan het importeren in iTunes en ik zie dat mijn iPod te klein is geworden. Nu heb ik ook gezien dat er een aantal liedjes in AAC audio file formaat staan ( het iTunes formaat) maar al de rest is in mp3. Ik heb ontdekt dat AAC veel kleiner is dan MP3 maar in Itunes kan je alleen converteren van iets naar mp3 dus nu is mijn vraag:
    Kan je met iTunes of een ander gratis programma ongeveer 6000 liedjes converteren naar AAC?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt in iTunes in je voorkeuren instellen of je naar MP3 of AAC wilt converteren bij het importeren (en automatisch bij het later converteren dan).

Bijdrager
    NNicholas

=D dat was snel. En bedankt.
    Dus nu kan ik zonder problemen alle 6000 liedjes naar AAC?
    En wat is technisch gezien beter? MP3 of AAC

Bijdrager
    KarelWillem

Daar kunnen pagina’s over volgeschreven worden. Er zijn en blijven voor- en tegenstanders van beide kampen.

Apple beweert natuurlijk stellig AAC. Alles hangt ook een beetje samen met de bitrate.

Hogere bitrate is beter. Een gelijkwaardige bitrate in AAC en MP3 levert kleinere bestanden bij AAC.

Is AAC daarom beter? Ik weet het niet. Wel compacter i.i.g.

Thankfully the Internet has more information and more detailed analysis and advice: Marc Heijligers’ Encoding Observations are extensive and offers good analysis of the different formats and bitrates. From his analysis, a 160 kbps AAC file is similar in quality to a 192 kbps VBR MP3 file (with the AAC file weighing in at less than 90% of the equivalent MP3 file size) and that does seem to support Apple’s claims about AAC quality. The participants in this discussion over at iPodLounge seem to agree…

Moderator
    unSOUND

Je kunt de nummers uiteraard omzetten naar AAC, maar een MP3 omzetten naar AAC gaat niet zonder kwaliteits-verlies. Of jij dat verschil ook hoort hangt met name van je oordoppen en je oren af…

Bijdrager
    KarelWillem
    ”unSOUND”

….Of jij dat verschil ook hoort hangt met name van je oordoppen en je oren af…

En nog iets meer van de basis van de MP3.

Bijdrager
    Sunshine

Bedankt KarelWillem
    ik begreep ineens al niet meer waarom ik in het menu “geavanceerd” de optie “maak versie voor MP3 aan” niet meer had staan. Maar nu hebbik hem weer. Mijn autocdspeler heeft geen externe ansluiting voor mijn iPhone dus spendeer ik nog wel eens een cd-tje aan MP3.
    Nogmaals bedankt 8)

Bijdrager
    Nietzman

Ik zou liever genoegen nemen met wat minder mp3tjes op m’n mp3speler of een grotere iPod kopen dan dat ik m’n muziek zou verkrachten door compressie op compressie toe te passen.

Bijdrager
    jf
    ”Nietzman”

Ik zou liever genoegen nemen met wat minder mp3tjes op m’n mp3speler of een grotere iPod kopen dan dat ik m’n muziek zou verkrachten door compressie op compressie toe te passen.

Mee eens. Mooi laten staan zo, niet nog een keer gan omzetten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.