13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneSegers

Van MobileMe naar iCloud met iPhone 3G (iOS 4.2.1)

Met al onze handel en wandel overgstept op iOS5 dit weekend. MacBook Pro, iPad 2 en iPhone 4.

Mijn vrouw was een gelukkige gebruiker van MobileMe (mail, adressen, agenda en iDisk). Maar nu kan haar iPhone 3G (4.2.1) niet geüpdate worden naar iOS5. Dus op haar telefoon kan ze nu geen iCloud hebben, terwijl onze gezamenlijke MacBook Pro en iPad dat wel kunnen. Als ze nu dus op haar telefoon iets in de agenda zet, dan synchroniseert ie dat niet meer met haar eigen Cloud.

Hebben we nu echt geen andere weg dan ook voor de oude iPhone over te stappen op minimaal een 4 of is er nog een andere manier voor mijn vrouw om haar wereld in de wolk gesynchroniseerd te houden?

Ik hoor heel graag, waarvoor alvast dank!

Bijdrager
    madcat

nope, misschien dat er uit de jailbreak scene nog iets komt

Bijdrager
    baziel

Volgens mij kan je nog een jaar gebruik maken van Mobile Me. Dus je kan de overstap naar iCloud nog een jaar uitstellen. Tegen dan is je vrouw misschien aan een nieuwe iPhone toe?

Bijdrager
    bebitoes

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ga wat andere agenda’s als gezamenlijke agenda proberen zoals google agenda. Het is wel een excuus om de Iphone3 te vervangen voor een 4S, dan geef ik mijn oude Iphone 4 aan mijn vrouw;-)

Tips zijn verder welkom

Bijdrager
    ReneSegers

Volgens mij kan je nog een jaar gebruik maken van Mobile Me. Dus je kan de overstap naar iCloud nog een jaar uitstellen.

Maar wat als de overstap nu al gemaakt is? Maw: op MacBook Pro en iPad is ook de Apple-account van mijn vrouw als iCloud ingesteld. Kom je nu nooit meer terug bij MobileMe?

Bijdrager
    coppess

Je kunt de agenda sync laten lopen via CalDAV en de mail via IMAP
    Als je een ogenblikje hebt zoek ik de adressen op.

Bijdrager
    coppess
    Bijdrager
    ReneSegers

Veel dank voor de tips!

Net de tips van ‘coppess’ geprobeerd. Moest eerst de MobileMe-account op de oude iPhone weggooien omdat ie anders een foutmelding gaf als ik via ‘anders’ opnieuw die mailaccount met bijbehorende IMAP-adressen in stelde.

Vervolgens met Mail, Adressen en Agenda’s geprobeerd en op alle drie een foutmelding dat er via dat adres geen verbinding gemaakt kon worden.

Toen maar weer eventjes MobileMe opnieuw ingesteld, maar die staat nu inactief en het lijkt alsof je die dus niet weer opnieuw kunt installeren.

Maw: ik ben nu verderweg van huis dan eerst: de mail werkt nu ook niet meer!!!

Bijdrager
    ReneSegers

Uiteindelijk werkte die tip van ‘coppess’ niet, m,aar heb ik wel een tip gevonden die wel werkt:

https://discussions.apple.com/message/16401073#16401073

Het gaat om dit bericht:

Posted once already but the post got deleted (strange).

Here is how after hours of fiddling I managed to get my iPhone 3G sync with iCloud calendars and address book.

For calendar sync.

1. Go to Settings/Mail, Contacts, Calendars/Add Account…/other/CalDav
    2. Type the following settings:
    Server: caldav.icloud.com
    User Name: your @me.com address
    Password: your MM password
    Description: Contacts iCloud

3. press Done and wait. The verification can take some time. After that you will have a new CalDav account. If you are lucky it will sync and you are home. If you are like me it will not sync. We need to make one adjustment.

4. Go to your new CaldDav account settings. You may notice that the server name has been changed to p02-caldav.icloud.com or something like that (p01, p03 etc.). That’s good. We want that.
    5. Now tap on “Advanced Settings” and copy the Account URL (all of it: from https:// … to principal).
    6. go back to your CalDav account click on Server. Delete the current address (“p0x-caldav.icloud.com”) and paste the address you copied from advanced settings. Hit Done and wait for verification. Now it should sync.

Fllow the same procedure for contacts with one difference – in step 2 you type contacts.icloud.com as server address.

Hope it works for you. It worked for me and I verified that the accounts sync both ways. Good luck.

Bijdrager
    ReneSegers

Nog een probleem ontdekt: verzenden van mail lukt niet via de iPhone 3G.

Ik snap er echt niets van. Ik heb exact ingegeven wat Apple opgeeft: http://support.apple.com/kb/HT4864?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Maar als foutmelding geeft ie dat er geen wachtwoord is opgegeven. Onbegrijpelijk want ik heb gewoon het Apple-account wachtwoord opgegeven.

Iemand hulp?!

Bijdrager
    ReneSegers

OK uiteindelijk ook zelf opgelost: voor de smtp-server werkte dus weer wel de adressen die ‘coupes’ stuurde.

Hoop dat andere forum-bezoekers hier ook nog wat aan hebben.

Bijdrager
    Zwarter

Vandaag de community eens bekeken. Deze dagen getracht over te stappen van MobileMe naar iCloud. Maar nu blijkt dus dat ik IOS5 nodig heb voor iCloud en dat m’n iPhone 3G technisch niet wordt ondersteund. Dus m’n aanschaf van 2009 is in een klap waardeloos geworden.
    Ik ben al sinds 1995 een MacFan maar dit vind ik echt niet kloppen. Hoe zo duurzaam?

Bijdrager
    bebitoes

iOS5 stelt wel eisen aan de hardware. Als je ios5 installeert op een te traag toestel dan ben je ook niet blij. Wel is het jammer dat mobile me komt te vervallen want dat werkt goed op de 3G.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.