6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    WimVriend

Van Maverick naar El Capitan

Hallo beste mensen
    Zojuist ben ik overgestapt naar El Capitan en mijn machine (iMac 27-inch, medio 2011, 2,7 Ghz, i5) is verschrikkelijk traag geworden. Ik heb inmiddels de fotobibliotheken al overgezet naar het nieuwe Fotos maar de twijfel begint behoorlijk toe te slaan. Ik heb een Time Machine backup en vraag me af of ik zonder problemen weer terug kan of dat ik nogmaals de update uitvoer (kan dat trouwens?) Ik vind trouwens niets bij Google over traag geworden computers wel over programma’s die het niet of niet goed doen. Ik hoor graag advies ik ben zeer zeker geen computerwonder dus alle tips zijn welkom
    Alvast bedankt

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  WimVriend.

Bijdrager
    Hydræ

Ik zou weer beginnen met een schone lei, je had eerder problemen met een trage iMac las ik.

Bijdrager
    WimVriend

Toen was de HD kapot, die is inmiddels vervangen.

Bijdrager
    Buzz

Het zou goed kunnen dat je computer op de achtergrond nog allerlei taken aan het uitvoeren is die met de installatie te maken hebben, zoals het opnieuw indexeren voor Spotlight, of het herkennen van gezichten in je Photos library. Of er dit soort taken gaande zijn kan je onderzoeken met behulp van activiteitenweergave, en als het dit soort onschuldige dingen zijn dan helpt het om even geduldig te zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Buzz.

Bijdrager
    SvS

Ja, ik ben ook van Mav. naar El Cap. gegaan, echter op iMac van Late 2009, eerste dag voelt het idd traag aan.

Bijdrager
    WimVriend

Ik heb de computer vannacht aan laten staan dus ik verwacht dat alle processen inmiddels wel doorlopen zijn. In activiteitenweergave zie ik geen overdreven dingen. Ik heb ook al schijf EHBO gedaan. We wachten vandaag nog even af, morgen zal ik waarschijnlijk wel aan gewend zijn aan zijn huidige snelheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.