14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Van Mac OS 10.6.8 naar 10.7.0

Heb hier nog een uitstekend werkende iMac 20 inch staan met 10.6.8 die ik nog wil upgraden naar 10.7.5 (maximaal voor deze iMac).
    Moet dan 10.7.0 hebben om evt te updaten naar 10.7.5
    Waar kan ik 10.7.0 downloaden?
    Ik heb al links en rechts gekeken maar kan bij Apple niks vinden

Bijdrager
    Glime

Ik heb je een pb gestuurd met 10.7.0 (dmg)

Moderator
    Night

Officieel via Apple:

(wel gedurfd overigens om voor de oude versies OSX nog geld te vragen terwijl de nieuwere versie gratis zijn. Ik zou het als gratis service aanbieden.)

En als je geupdated bent naar 10.7, is dit wellicht een handige site voor je:
    http://www.oldapps.com/mac/os/mac_os_x_10.7_lion_intel

Bijdrager
    OMT-fan

Handig!!
    Bedankt

Bijdrager
    OMT-fan

Glime,

Bedankt, werkt perfect!

Bijdrager
    Glime
    OMT-fan op 23 april 2017

Glime,

Bedankt, werkt perfect!

Mooi!

Bijdrager
    toomac

Ik heb een oude Mac Pro staan en die draait op systeem 10.6. Op deze Mac Pro kan ik maximaal systeem 10.7.5 installeren volgens Mactracker.
    Destijds heb ik voor mijn iMac systeem 10.7 (OS X Lion) gekocht. Via mijn iMac (huidige system 10.11.6) zou ik mbv de App Store systeem OS X Lion downloaden, is dat ook zo? Of wordt mijn iMac dan geĂ¯nstalleerd met systeem 10.7?

Bijdrager
    GoeieDag

Nee hoor. Je download vanuit de App Store de installer 10.7 op je Mac Pro, en kunt die dan daar gebruiken. Op je iMac verandert niks.

Bijdrager
    toomac

Op mijn MacPro (systeem 10.6.8) heb ik niet het App Store programma tot mijn beschikking. Even voor alle duidelijkheid: kan ik op mijn iMac het systeem 10.7 (OS X Lion) downloaden vanuit de App Store?

Bijdrager
    TheBigZ

Moderator
    Night

Je download hem op het systeem met de AppStore (je iMac met 10.11.6). Dat zou gratis moeten zijn daar je hem al eerder gekocht hebt. Van daaruit kopieer je hem naar je oude Mac (bv. op een externe HD of USB stick) en kun je hem installeren.

Bijdrager
    toomac

Allen dank voor de hulp en adviezen!
    Ik heb met een aantal updates toch via de MacPro toegang gekregen tot mijn eigen App Storeaccount.
    Daarna heb ik OS X Lion (10.7.5) op de MacPro kunnen installeren.
    De MacPro werkt prima.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, waarom stond er eigenlijk geen 10.6.8 op, de laatste versie van 10.6 Snow Leopard?
    En met 10.6.6 kreeg je de Apple Store op je Mac Pro.

Bijdrager
    toomac

De Mac Pro met systeem 10.7.5 draait prima.
    Mijn update traject was uiteindelijk: 10.6.3 >> 10.6.8 >> 10.7.5.
    Destijds had ik een DVD met systeem 10.6.3 (Lion) gekocht voor mijn iMac (Half-2007).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.