7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MDekens

Van Mac naar HDD

Hallo,

Het zal misschien een kruisje aanvinken of niet, maar ik kom er voorlopig niet uit. Ik wil gewoon doodleuk een Map van mijn mac naar een HDD Kopieren. Normaal als ik dit van map naar map doe lukt het me gewoon, maar hij pakt hierbij niet de HDD. Check foto voor meer duidelijkheid. (Ja, ik kom net van windows af, dus snap van dit soort dingetjes niet veel)

mvg

Edit: Oh, in mijn venster staat er nog zo’n rond icoontje met een streep er door heen bij.

Bijdrager
    Hansi2124

Normaal gesproken betekent dat dat de bewerking niet mogelijk is.
    Hoe is die externe hd geformatteerd? En hoe groot is de map/bestand wat je wilt kopieren?

Bijdrager
    MacTS
    MDekens op 03 augustus 2011

ik kom net van windows af, dus snap van dit soort dingetjes niet veel

Dat kopiƫren gaat zowel onder Windows als OSX op dezelfde manier. Ik denk ook dat je problemen hebt met de toegang tot je externe HD en zit ook aan de wijze van formatteren te denken.

Bijdrager
    MDekens

Waarschijnlijk wel ja. In totaal wil ik iets van 20 gb op me HDD zetten. Ik wil wat ruimte vrijmaken voor me muziek die ik op de Macbook wil beheren. Die ben ik dus nu aan het kopieren naar itunes, en daar is hij ook echt erg lang mee bezig.

Bijdrager
    MDekens

Ik kon overigens wel vanaf mijn oude windows pc mijn muziek op de HDD gooien. Dat was zo’n 80 gb.

Moderator
    unSOUND

Juist daarom denken we ook dat het aan de formattering ligt. Als de schijf bijvoorbeeld NTFS geformatteerd is kan dat problemen geven op Macs…

Bijdrager
    SunKeeper

Een Mac kan het standaard niet op de schijf zetten, als die NTFS is.

Wel ervanaf kopiƫren, naar de Mac toe.

Zoek hier op het forum eens op ”formatteren schijfhulpprogramma”

Dan vind je zo een lijst met topics waarin het staat uitgelegd, ook hoe je het kan veranderen.:wink:

Als het je toch niet lukt, weet je dit topic wel te vinden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.