17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Kameeri

Van Leopard naar Lion…

Ik zit nog op Leopard (10.5.8) en zit erover te denken of ik naar Lion wil.
    Zal dan eerst Snow Leopard moeten aanschaffen (zucht, maar niets aan te doen?) en dan dus naar Lion…

Nu twijfel ik een beetje of mijn iMac dat allemaal wel gaat trekken, en of de boel niet juist heel sloom wordt met zo’n nieuw systeem op een
    2.8 GHz Intel Core 2 Duo, 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM.
    Bij de system requirements staat dat ie met een Core 2 Duo dat wel moet kunnen, maar kan me ook herinneren dat ik iets las waar stond dat ie dat niet kon, maar kan dat niet meer vinden…

Wat zijn jullie ervaringen qua snelheid op een vergelijkbare iMac?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Op mijn iMac 7,1 (mid 2007) draait ‘ie prima. Dat is een 2,4 GHz met 2 GB.

Bijdrager
    yoerio

core 2 duo werkt gewoon hier

Bijdrager
    Nick Nack

Let op het volgende:

Als je vanuit Leopard wilt updaten moet je eerst naar Snow Leopard €29,- en dan naar Lion €24,-, dit zijn beiden update licenties.

Dit komt uit op €53,-

Dan kun je beter bij Apple die USB stick kopen van Lion €59,- want dat betreft een volledige licentie. Ten eerste kun je gelijk vanuit Leopard, en ten tweede kun je gelijk een clean install uitvoeren.

Moderator
    Mac Daddy

Volgens mij is de Snow Leopard DVD ook een install licentie. Ik heb Snow Leopard recent gekocht en er staat install disc op de DVD en niet upgrade disc.

Maar verder zou ik ook nog even wachten om naar Lion te gaan. Je hoort/leest veel over problemen. De eerste update is net uit, maar ik zou wachten tot de volgende update. Vaak zijn dan alle kinderziektes er wel uit. Misschien eerst op Snow Leopard over. Voorlopig ben je daarmee ook nog wel up to date.

Je iMac kan Lion zeker wel aan hoor.:wink:

@Nicknack: Kan je met die USB stick gelijk door upgraden van Leopard naar Lion dan?

Bijdrager
    RobinProductions

@Mac Daddy; stond om MacRumors in een van de reacties; Je hebt nog de Mac App Store, noch SL nodig.

Bijdrager
    Kameeri

Hm, ja misschien is die USBstick dan handiger, als ik dan niet via snow hoef per se.
    En ben even te lui om te zoeken, maar snow leopard is een licentie voor 1 computer? Heb ook nog een macbook namelijk, dus als ik die ook wil upgraden ben ik meer kwijt dan 1 stick waarmee je op beide computers kan installeren. (hm, nog ff nakijken of mijn macbook die leeuw ook aankan trouwens)

Bijdrager
    Nick Nack

Die stick kun je in principe op meerdere computers gebruiken hoor.;)

En inderdaad, lees het volgende goed:

Lion via de App Store (€24,-) kan aangezien je er de App Store voor nodig hebt, alleen via Snow Leopard en is dus ook een Update licentie!

Lion via de USB stick (€59,-) kan gelijk vanaf Panther, Leopard, of vanuit niets geïnstalleerd worden. Dit betreft dus een volledig licentie!

Zo kost Snow Leopard als update vanuit Leopard €29,- terwijl die als los OS gewoon iets van €99,- kostte destijds!

Bijdrager
    RobinProductions

SL is 29€ voor 1 licentie. Op hoeveel Macs je met de USB drive Lion kan installeren staat nergens aangegeven.

Edit: Nick was me voor ;d.

Bijdrager
    iDaan98

Ga naar Systeem – Bibliotheek – CoreServices, en sleep SystemVersion.plist naar het bureaulad. Open het met Tekst Editor. Wijzig 10.5.8 naar 10.6.8. Sla het op en sleep het terug naar CoreServices. Voer je wachtwoord in als Finder erom vraagt. Log uit en in. Nu kun je Lion installeren.

[mod name=Mac Daddy url=/profiel/macdaddy] De rest van het verhaal weggehaald, omdat het tegen de regels van OMT ingaat.

Moderator
    Mac Daddy

Zeg euh iDaan98. Je bent hier al een tijdje lid en kent de huisregels toch wel? Dan weet je ook dat je niet mensen mag helpen aan het verkrijgen of installeren van illegale software.

Niet dat je uberhaupt software illegaal moet downloaden, maar serieus. Wat is nu 60 euro? Wees blij dat je geen Windows hoeft te betalen. Dan ben je duurder uit.

Bijdrager
    Kameeri

Aangezien ik voor 2 computers een SL licentie zou moeten aanschaffen, terwijl ik SL alleen nodig heb om naar Lion te gaan, is de stick uiteindelijk toch goedkoper… Maar: ik zie overal op de apple sites (en in de apple store bij die stick) staan dat ‘requirements’ toch zeker 10.6.6 zijn…
    Is het echt een ‘clean install’ en waar vind ik die info?

Bijdrager
    Kameeri

Iemand enig idee of je echt met die USB stick direct van 10.5.8 naar Lion kan?

Bijdrager
    SunKeeper

Wat maakt dat uurtje van Snow Leopard nou uit?

Maak een goede Time Machine back-up, wis je harde schijf, installeer Snow Leopard, update die, en upgrade naar Lion.*

Als je dat niet schoon genoeg vindt, kun je daarna Lion wissen vanaf de Recovery HD, en een schone install doen. Halverwege hang je de TM-backup aan je Mac, en dan zet Migratieassistent alles voor je terug.

*onder voorbehoud dat je weet waar je mee bezig bent. Als blijkt dat je halve programmamap niet meer werkt onder Lion, heb je toch echt niet genoeg research gedaan vantevoren.

http://roaringapps.com/

Bijdrager
    Kameeri

@Sunkeeper dat maakt 2x een licentie à 29,- (imac en macbook) voor SL uit, die ik dan maar een uurtje ga gebruiken… En vervolgens dan weer iets van 25 piek voor Lion.
    Als het ook in 1x kan voor 60 piek… scheelt geld én tijd? Of zie ik dat verkeerd, dan hoor ik het graag:)

Bijdrager
    SunKeeper

Die tijd die het zou schelen is een uur. Waar hebben we het over?

Kun je die stick eigenlijk al kopen in Nederland? En hoe duur is ie?

Ik verplicht je verder ook tot niets, maar als je toch die stick wilt halen, kun je net zo goed aan de APR vragen wat er allemaal wel en niet mee kan.:smile:

Bijdrager
    OMT-fan

Ik ben nu Lion aan het downloaden maar kan nergens zien hoever hij is.
    Alleen een draaiend wieltje bovenin de appstore geeft wat activiteit weer.
    Kan ik ergens de voortgang zien van de download?

MMmm zal je altijd zien…..hij is klaar!!!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.