9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Van Jpeg naar Raw in Foto's app

De foto’s die ik met mijn fotocamera neem doe ik in Jpeg en Raw. Is het mogelijk om een aantal afbeeldingen die ik in Foto’s importeer te converteren naar Raw door de optie in Foto’s Gebruik Raw als origineel.

Bijdrager
    GoeieDag

Jij wilt JPEG converteren naar RAW?:-?

Bijdrager
    guus

je wilt van brood weer deeg maken?
    beetje flauwe reactie, maar jpeg is een eind produkt en raw niet.

Bijdrager
    Vindplaats

In de Foto’s app staat Afbeelding > Toon bewerkingsopties > Afbeelding > Gebruik Raw als origineel. Als ik dat doe wijzigt de afbeelding en bovenin de menubalk Jpeg in Raw. Dat wil ik nu doen voor een aantal afbeeldingen tegelijkertijd.

Bijdrager
    guus

heb je de raw beelden ook op de HD staan? dan pakt hij de de raw file idd

Bijdrager
    TheBigZ

Als je beide versies hebt, kun je op die manier kiezen welke van de twee je wilt bewerken. Het gaat niet over omzetten van het ene naar het andere type.

Bijdrager
    Vindplaats

Als de afbeelding gewijzigt is in Raw dan verandert de afbeeling en kan ik in de nabewerking, hetzij in Foto’s of in Pixelmator, de details terughalen die in Jpeg niet te zien zijn.

Bijdrager
    GoeieDag
    Vindplaats op 21 april 2017

Afbeelding > Toon bewerkingsopties > Afbeelding > Gebruik RAW als origineel.

Je bedoelt: Afbeelding > Gebruik RAW als origineel? Want waarom die tussenstap? (RAW heet het.)

Vindplaats op 21 april 2017

Dat wil ik nu doen voor een aantal afbeeldingen tegelijkertijd.

Selecteer de betreffende afbeeldingen (bv mbv CMD-klik). Moeten er wel RAW originelen zijn.

Bijdrager
    Vindplaats

Dat had ik al geprobeerd. Het werkt niet. Er wordt dan maar 1 afbeelding gewijzigd in Raw en met de anderen die ik geselecteerd heb gebeurt niets.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.