9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

van iTunes naar Muziek, problemen met eigen album illustraties

Ik  ben na Catalina wegens omstandigheden te weinig bezig geweest met mijn muziek collectie.

Nu ik weer een tijdje bezig ben, loop ik toch tegen het wellicht gekende probleem aan van de album illustraties.

Ik had/heb een  vrij grote collectie muziek en geluiden met eigen album illustraties, vooral geluiden en andere, ter herkenning.

Die zijn allemaal weg en komen niet terug.

Van gewone muziek vindt hij blijkbaar in de store de juiste illustraties. Van sommigen verandert hij de illustratie, van sommigen vindt hij niks en blijft het icoontje grijs, enz…

Eigenlijk is dus mijn mooi geordende bibliotheek (met veel afspeellijsten) en mooie eigen illustraties helemaal om zeep.

Ik heb hier nu beide open staan.

1. Een kopie van de oude iTunes bib op een oude Mac mini met een oud systeem : schitterende illustraties.

2. De nieuwe geconverteerde ‘MUZIEK’ bib, met veel ontbrekende illustraties en veel illustraties veranderd.

Hoe pak ik dit nu aan? :-/

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

iTunes heeft hier onder 10.14 ook al lange tijd last van:

Maar als ik dan de info opvraag van het eerste nummer van een album (niet van een later!) heeft het album ineens wel een plaatje:

Misschien werkt dat in Muziek ook?

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb nog een vraagje terzijde… min of meer…

Waar zit eigenlijk de album art bij iTunes?

Ik zie twee verschillen:

1. Sommige nummers die ik ‘manueel’ uit iTunes (de oude hè) sleep naar de finder, hebben daar ook het icoontje van de album illustratie. Die nummers staan meestal goed in de nieuwe ‘MUZIEK’.

2. Sommige nummers die ik op zelfde manier naar de finder sleep, nemen de illustratie NIET mee naar de finder. Die staan daar als een standaard MP3 icoontje. Het zijn die nummers die in ‘MUZIEK’ ook geen album illustratie hebben.

Bijdrager
    Sascha

Ik had dit ‘probleem’ ook in eerste instantie, maar ik moest gewoon enkele uren (ja, ook een grote bibliotheek) wachten en ze begonnen allemaal te verschijnen.

Bijdrager
    Sylvester

In mijn geval is dat ook, heb zelfs dagen laten aanstaan, maar hij vindt héél veel illustraties niet, terwijl die in de oude iTunes wel aanwezig waren.

Het gaat vooral om illustratie die ik er zelf bij had gevoegd, zoals ik al zei.

Bijdrager
    Sascha

Ja, bij mij zijn ALLE album illustraties door mij zelf ingevoegd. Ik kon enkel maar mijn ervaring delen.. Wel heel sneu dat het niet werkt voor jou..:-(

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Sylvester op 13 april 2020 om 19:29</p>
    Waar zit eigenlijk de album art bij iTunes?

In het bestand zelf, volgens mij. Of in elk geval was dat vroeger zo, maar kans is dat ze dat verandert hebben in een centrale bibliotheek?

Jawel, de afbeelding staat in het bestand. Als ik „Toon in Finder” doe op een nummer waarvoor iTunes géén illustratie laat zien (en dat ik toegevoegd heb, met plaatje, nadat iTunes bij mij ophield met illustraties voor alles te tonen), zie ik in de Finder:

Bijdrager
    Sylvester

Bij mij zit de afbeelding daar helaas niet… Vreemd.

Bijdrager
    feek

Ik had er ook last van. Vooral de albums waar ik zelf de albumillustraties had toegevoegd.

Van alles geprobeerd. Maar uiteindelijk gewoon “the hard way” gedaan. Voor mij stonden de muziekbestanden allemaal op een externe schijf. Dus niet in de muziek folder.
    Wat ik gedaan heb:

• exporteer je afspeellijsten naar een xml bestand
    • sluit Muziek volledig af
    • maak een backup van de Music folder in de Muziek (music) folder
    • verwijder de de Music folder
    • leeg prullenbak
    • start Mac voor de zekerheid opnieuw op
    • start Muziek op met shift ingedrukt. Gevraagd wordt om een nieuwe bibliotheek aan te maken. (Omdat je de Music folder al had verwijderd is geloof ik opstarten het shift niet nodig, maar kan dat nu niet controleren)
    • ga naar instellingen en zorg dat verzamelen van muziek uit staat (omdat anders alles van he externe schijf verplaatst wordt naar je Mac)
    • importeer de muziek folder waar je je muziek bestanden hebt staan.
    • importeer je afspeellijsten weer (xml)

ik had na deze actie alle afbeeldingen weer terug

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.