10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Ric

Van iPhone 4 naar iPhone 6

Een kennis van mij heeft nu een iPhone 4 zonder gebruik te maken van een Apple id. Er staan foto’s en contacten in de iPhone.

Nu heeft hij een iPhone 6 gekocht en wil deze gaan gebruiken met een Apple id ( eindelijk verstandig)
    Is er een manier om de foto’s en contacten van de iPhone 4 zonder Apple id naar de iPhone 6 met Apple id te verplaatsen op een makkelijke manier?

Bijdrager
    McPannekoek

Ik zou het via Dropbox laten verlopen. Dan heb je geen Apple ID nodig.

Bijdrager
    sunapple

Volgens mij is de ‘ouderwetse’ manier via iTunes de iPhone 4 te synchroniseren en vervolgens dat ook te doen met de iPhone 6. Ik kan niet zo snel verzinnen wat daar mis mee kan gaan tenzij je geen computer hebt.

En is inloggen met het nieuwe AppleID op de iPhone 4 geen optie?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  sunapple.

Bijdrager
    KarelWillem

Uiteraard kan hij zijn Apple ID ook op de iPhone 4 al aanmaken/gaan gebruiken.

En natuurlijk is – zoals hierboven geopperd – een reservekopie maken in iTunes en de nieuwe iPhone daarmee synchroniseren ook geen probleem.

Bijdrager
    NielsDam

1) maak een gecodeerde reservekopie van de iPhone 4 via iTunes
    2) zet de reservekopie op de iPhone 6
    3) stel de nieuwe Apple ID in; de contacten en foto’s die via de reservekopie over zijn gezet worden nu automatisch gesynchroniseerd naar iCloud.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  NielsDam.

Bijdrager
    aartjan

En verder is er ook de Image Capture (Fotolader), dat zit op elke Mac.
    Heb je niet eens iTunes voor nodig, gaat sneller.
    Contacten kun je ook doen via je Google Account,
    en foto’s kan via Google Foto’s,
    of Dropbox etc

Bijdrager
    GoeieDag

Zal best, maar met een oud toestel een nieuw toestel weer precies hetzelfde maken gaat verreweg het makkelijkst dmv de reservekopie in iTunes.

Bijdrager
    TheBigZ

Nog een stem voor “via iTunes (iPhone backup)”.

Bijdrager
    Rickje

Wat Nielsdam zegt is de beste manier. Met een gecodeerde backup. Dan zit alle data erin opgeslagen en kan je de backup daarna volledig op de nieuwe telefoon zetten.

Bijdrager
    Ric

Goedemiddag
    dank allemaal voor meedenken het is gelukt de iPhone werkt met alles erop en eraan

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.