14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Dahlia

Van iPhone 3G naar 4 – wat mag ik niet vergeten?

Joepie maar ook: Help!

Ik heb net m’n nieuwe iphone 4 binnen en sta startklaar met de schaar om m’n oude T Mobile simkaart naar een microsim te knippen. Dan kan ik niet meer in m’n oude iphone. Ben nu alleen bezorgd of ik iets vergeet over te zetten en dat ik er niet meer bij kan.
    M’n oude iphone is gesynched via iTunes. Gaat alles dan probleemloos over op de nieuwe iPhone als ik die aansluit? Pikt iTunes het dat het een nieuw apparaat is? Ben ik m’n smsjes en alles kwijt? En als ik strakt m’n nieuwe Vodafone simkaart in gebruik neem: wat raak ik dan kwijt?
    En m’n instellingen voor b.v. via exchange m’n google agenda in iCal importeren: moet ik dat opnieuw instellen of gaat dat via het synchen mee?
    Ik snap het niet precies, dat synchen….

Bijdrager
    mymac

Als jij gewoon een backup (reservekopie) van je 3GS hebt gemaakt, en je hangt je iPhone 4 eraan dan kun je kiezen voor reservekopie terugzetten van iPhone 3GS. Dus, alles komt er op te staan, elke instelling en elk smsje.
    Die simkaart heeft er helemaal niks mee te maken, dus maak je daar niet druk om.

Bijdrager
    McLoe

Ik heb vandaag ook de switch gemaakt van een 3G naar een 4. Backup via iTunes, daarna de 3G UITgezet, de 4 aangesloten, en iTunes vraagt of je de reservekopie wil terugzetten. Zo gezegd zo gedaan, en geen centje pijn. Ik moest alleen opnieuw wachtwoorden invullen voor alle mail-accounts en de App-store.

Je sms’jes worden niet op je SIM opgeslagen, dus die gaan ook gewoon ‘mee’ bij zo’n restore, ook al verander je later van provider.

Bijdrager
    Dahlia

helder. dank!

Bijdrager
    Dahlia

(P.S. een backup wordt automatisch gemaakt als je syncht in iTunes, toch?)

Bijdrager
    mymac

Dat hangt van je instellingen af, als ik zo’n overstap maak doe ik het altijd voor de zekerheid handmatig even. (Rechtermuisknop/Ctrl-klik op je iPhone 3GS > Maak reservekopie)

Bijdrager
    McLoe

In iTunes > Voorkeuren > Apparaten
    kan je zien wanneer de laatste reservekopie is gemaakt.

Mocht die te oud zijn, moet je dit aanvinken (geloof ik):

Bijdrager
    Dahlia

Thanks!

Bijdrager
    nebilem

Je kunt ook zonder sim in je iPhone.

Bijdrager
    jf
    Dahlia op 14 januari 2011

en sta startklaar met de schaar om m\’n oude T Mobile simkaart naar een microsim te knippen.

Euh… geen microsim meegekregen in de winkel? Die krijg je namelijk gewoon gratis.

Bijdrager
    Vinhelper

Als je zorgt dat het bovenste vinkje uit staat, zal de iPhone automatisch synchroniseren met iTunes, zodra je hem aansluit.

Bijdrager
    Lauwrence

Belangrijk: vergeet niet de gordel om te doen wanneer je de 4 aanzet, het snelheidsverschil met een 3G is flink;-)

Veel plezier met jouw nieuwe iPhone!

P.S. Ik ben zelf nooit zo’n fan geweest van backups overzetten en configureer de iPhone eigenlijk altijd als zijnde een nieuw toestel (ik begin graag vers).

Bijdrager
    VlamMans
    jf op 14 januari 2011
    Dahlia op 14 januari 2011

en sta startklaar met de schaar om m\\\’n oude T Mobile simkaart naar een microsim te knippen.

Euh… geen microsim meegekregen in de winkel? Die krijg je namelijk gewoon gratis.

Als ik het goed lees, heeft hij een Vodafone micro-sim, maar gaat die pas op een later moment in. Dus knipt hij tijdelijk z’n T-Mobile sim in tweeen.

Bijdrager
    jf

Ach, dom, helemaal overheen gelezen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.