10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    joostovermars

Van iPad naar beamer: kan dat draadloos?

Ik heb gisteren voor het eerst met m’n gloednieuwe iPad een keynote presentatie gegeven op een beamer:
    -VGA verloopje aan de iPad
    -VGA verlengkabel naar de wandaansluiting van de beamer.
    -iPad op m’n bureau, met gezicht naar de mensen toe.

Dat ging allemaal prima (veel bewondering voor de iPad), maar ik heb twee vragen, een hardware vraag en een software vraag:

1. bestaat er een manier/apparaatje om het VGA signaal in deze setting draadloos over te zenden? VGA kabels zijn lomp en stug en ik zou graag kunnen rondlopen met de iPad in m’n hand.

2. Keynote vraagje: tijdens de presentatie krijg je dus het keynote beeld op de beamer en op je iPad zie je alleen een zwart scherm met een dialoogbox met 2 pijlen om heen en weer te gaan tussen je dia’s. Plus de mogelijkheid om via je iPad scherm op je presentatie een “laserpen” te laten zien en dingen aan te wijzen. Maar………. oh tegenvaller: op je iPad zie je GEEN weergave van je presentatie. Dat betekent dat je dus toch de hele tijd achterom naar het beamerscherm moet kijken om je teksten te lezen. Terwijl ik nou juist direct contact met het publiek wil hebben. En dus op m’n iPad wil kunnen spieken.

Ik heb gezocht in de instellingen maar kan het niet vinden. ik vermoed dat het er gewoon niet inzit. Of weet iemand meer dan ik?

Bijdrager
    pinkie

Interessante vragen Joost maar ik ben bang dat het niet gaat lukken. Zelf ben ik niet op de hoogte van een mogelijkheid om met Bluetooth presentaties naar een beamer te sturen en ook via WiFi kan het volgens mij niet.

Je tweede opmerking kan ik ondersteunen zij het om iets andere redenen. Ik zou graag op de iPad het equivalent van de “presenter notes” willen zien maar helaas, is niet aanwezig. Dat maakt presentaties met de iPad voor mij al een stuk minder interessant.

Een kleine kritische noot als ik mag, wanneer je je teksten van het scherm moet lezen doe je volgens mij iets niet helemaal goed, tenzij je een presentatie geeft voor blinden of mensen die zelf niet kunnen lezen.:sarcastic:

Bijdrager
    Ostinato

Google google… Draadloos zie ik ook niks. Wel een app die presentaties ‘mirrort’ op de beamer (je ziet de presentatie dus ook op je iPad). Helaas lijkt ie alleen voor PowerPoints en PDFs te werken. Kijk zelf maar even:

http://www.infonetpresenter.com/index.html

Bijdrager
    joostovermars

@ pinkie:
    Ik begrijp dat jij al je verhalen altijd helemaal uit je hoofd kent? :smile:
    Ik ben leraar en ben aan het onderzoeken of ik die iPad in m’n lessen kan gebruiken. Als je een verhaal van een half uur houdt moet je af en toe ff spieken. Toch?

Dus ja, die presenter notes, daar zitten we op te wachten. Zal nog wel komen want het ligt zo voor de hand. We zullen zien!

Bijdrager
    Taconew

Het gaat lukken icm met je Mac, gebruik je iPad als Keynote Remote.

Bijdrager
    Yoeri

@Taconew Dan kan hij ipv zijn iPad ook gewoon de Mac meenemen.

Bijdrager
    Taconew
    yoerj op 25 augustus 2010

@Taconew Dan kan hij ipv zijn iPad ook gewoon de Mac meenemen.

Hij zou zo graag rond willen lopen met zijn iPad :-).

Geblokkeerd
    Anoniem

1. Ja, er zijn oplossingen voor “wireless VGA”. Maar die zijn vast niet goedkoop.

2. Nee, presenter notes e.d. zijn in de huidige versie van mobile Keynote niet mogelijk:(

Bijdrager
    pinkie

@joost,
    jazeker, daar zorg ik voor. En als ik al moet spieken dan nooit op het projectiescherm, echt niet. Helaas is de iPad voor dat werk (nog) niet geschikt. Ik vind zelf de beperkingen van Keynote voor iPad zelf ook al een probleem dus ik gebruik voor al mijn presentaties mijn MacBook.

Bijdrager
    croonenv

Apple Tv?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.