19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

Van iOS 4.0 GM naar iOS 4.0 (final)

Op dit moment draai ik iOS 4.0 GM en heb het idee dat er toch enigzins iets is veranderd als ik andere iPhones zie.

Dus ik wil graag updaten naar iOS 4.0. Wanneer ik dat doe via Update, zegt iTunes dat er niets is. Vrij logisch. Als ik het handmatig doe, krijg ik error 3002. Schiet niet op dus.

Ik zou herstel kunnen doen en dan updaten, maar dan moet ik wellicht weer handmatig muziek erop zetten? Althans, daar ga ik vanuit met een herstel. Of update iTunes toch stiekem omdat het al 4.0 is?

Bijdrager
    Trat

Als je de GM erop hebt staan vermoed ik ook dat je destijds de iTunes 9.2 beta hebt geïnstalleerd. Die wordt niet geupdate naar de nieuwe 9.2 (build# is anders) dus die zou ik eerst handmatig installeren.
    Daarna gewoon een herstellen idd…

Bijdrager
    NI3LS

Heb wel iTunes 9.2 handmatig gedownload, omdat ik Nederlands wilde.

Ook dit geprobeerd, maar dat werkte ook niet:
    http://tehloft.wordpress.com/2010/06/22/updating-ios-4-gm-to-ios-4-final-release-ga/

Geen zin in herstellen en weer alle muziek handmatig toevoegen aangezien ik het nog met 8GB moet doen:P

Bijdrager
    rdesign

maar dan moet ik wellicht weer handmatig muziek erop zetten?

na een herstel kun je trouwens gewoon je reservekopie eroverheen gooien.

Bijdrager
    rdesign

Kan je de nieuwe offici├źle 4.0 update niet downloaden via een torrentje, of iets dergelijks, en dan op Herstel drukken in iTunes met de alt-toets ingedrukt. Dan selecteer je het gedownloadde filmware-bestand (.ispw) en viola.

Bijdrager
    NI3LS

Dat bestand heb ik inmiddels wel gewoon van de Apple-servers gedownload. Maar wat ik al zei: als ik herstel doe dan gaat mijn iPhone leeg en met name muziek. Geen zin in handmatige sync…

Bijdrager
    rdesign

Ik zie dat je een iPhone hebt. iOS 4 kan toch niet op de eerste generatie, alleen op de 3G(s) en de 4?

Bijdrager
    me.com

De Golden Master van iOS 4 verschilt niks met de final versie. Ze zijn allebei 4.0 8A293.

@rdesign,

Het is mogelijk om iOS 4 te draaien op een 1e generatie iPhone.;)

Bijdrager
    rdesign

Maar ik neem aan dat je ooit een reservekopie hebt gemaakt? Na de update zegt iTunes dat er al eerder een iPhone is aangesloten op je computer, en kun je ervoor kiezen om deze de syncen als een nieuwe iPhone, of herstellen van een hopelijk door jouw ooit gemaakte reserve-kopie.

Bijdrager
    NI3LS

Dat klopt ook wel, maar muziek wordt niet automatisch hersteld. Alles staat wel in iTunes, maar heb 8GB handmatig gevuld met favoriete muziek.;-)

Ik wacht wel op de iPhone 4 over 2 weken.:-)

Bijdrager
    Koetjesreep

Leuk he, een beta / GM installeren

Bijdrager
    rdesign

Oeh, okee. Ik snap je punt.

Over twee weken al? Hoe en waar heb je dat voor elkaar gekregen?:lol:
    Ik denk dat het voor mij weer met een tentje voor de Phonehouse wordt, hahahah.

Bijdrager
    NI3LS

Geen problemen gehad, werkt prima. Maar hou van nieuw.:)

Bijdrager
    iDephazer

me.com 1 uur geleden #
    De Golden Master van iOS 4 verschilt niks met de final versie. Ze zijn allebei 4.0 8A293.
    @rdesign,
    Het is mogelijk om iOS 4 te draaien op een 1e generatie iPhone.

IOS 4 op iPhone 2g?? Hoe dan?

Bijdrager
    NI3LS
    rdesign op 24 juni 2010

Oeh, okee. Ik snap je punt.
    Over twee weken al? Hoe en waar heb je dat voor elkaar gekregen?:lol:
    Ik denk dat het voor mij weer met een tentje voor de Phonehouse wordt, hahahah.

Hmm, werk bij een telecomshop die via import kan inkopen.:-)

Bijdrager
    Dickie

waarom zou je iOS4 opnieuw willen? Als je kijkt naar de build zijn ze identiek. Je geeft aan dat er verschillen zijn, wat dan?

Bijdrager
    Osiso

Ik draaide de iOS4.0 GM ook al een tijdje en heb ‘m gewoon zonder problemen kunnen updaten naar de final-build. Firmware los gedownload, iTunes 9.2 ge├»nstalleerd en toen gewoon via Alt+Update m’n iPhone 3GS geupdate naar iOS4.0 Final.

Zonder problemen. Hoefde ook niks opnieuw te syncen. Alles stond er nog gewoon op.

Edit: Enige verschil tot nu toe lijkt te zijn dat in de Final-build GameCenter is verdwenen. Dit betekent echter wel dat hij anders is. Wie weet wat ze nog meer hebben veranderd.

Lid
    lEl

Hij is anders de Hash is veranderd

Moderator
    Poezenbeest

Het grootste merkbare verschil is het ontbreken van GameCenter in iOS4 t.o.v. de GM-seed. Voor de performance maakt het niets uit, verder zijn er onder de motorkap geen verschillen tussen de twee versies, aangezien ze beiden hetzelfde buildnumber hebben en dat verschilt als er echt in de software iets veranderd is. Er is dus inderdaad geen enkele aanleiding om van de GM naar de PR (public release) te willen overstappen. Overigens kan dit gewoon door te herstellen (bij voorkeur ’s nachts, zodat je alle tijd hebt om de muziek terug te zetten).

Je kan ook wachten op de eerste update voor iOS4, die ik met een maand of twee verwacht, zowel de pR, als de GM worden dan gewoon ge├╝pdatet naar de PR van de nieuwe versie.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.