11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    marcogoole

van Indesign naar Quark

Heeft er iemand enig idee of je van indesign terug naar quark kan? (4.1).
    Ik werk in Indesign, maar ik moet een aantal files doorgeven aan iemand die enkel in quark werkt. En ik zie het niet echt zitten om dat allemaal opnieuw te maken. bedankt voor de hulp

marco

Bijdrager
    Marijn

Ik ben bang dat je alles fffff opnieuw moet maken
    ID2 kan wel Xpress 4 en 5 bestanden openen (Xpress 6 nog niet, wellicht dat ID3 dit wel kan)
    ID2 kan echter niets wegschrijven in het Xpress formaat

Optie; bewaar je spullen als pdf en “klant” kan de pdf importeren in Xpress 4

Succes
    Gr
    Marijn

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat kan ‘lekker’ niet.
    Dan komen we ook nooit van dat XPress af hè?

Als ik twijfel over de kunde van de uitgever of drukker waar ik bestanden heen stuur, zet ik alles zowel als InDesign, High Res PDF, EPS en EPS geïmporteerd in Xpress op schijf.

Laat ze dan nog maar eens zeuren!

Bijdrager
    sabine

afgelopen vrijdag heb ik bij een seminar van adobe vernomen dat er een plugin voor Quark bestaat waarmee je InDesign files kunt importeren in Quark maar die blijkt wel een fix aantal euros te kosten

zou de naam niet meer weten, sowwie :D

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”sabine”

afgelopen vrijdag heb ik bij een seminar van adobe vernomen dat er een plugin voor Quark bestaat waarmee je InDesign files kunt importeren in Quark maar die blijkt wel een fix aantal euros te kosten

zou de naam niet meer weten, sowwie :D

Heet ID2Q (http://www.markzware.com/id2q/) maar deze werkt niet volledig, aangezien funkties als transparency etc niet door Quark ondersteund worden.

Als het voor de drukkerij is zou ik lekker een pdf-je sturen:D

Bijdrager
    sabine

vergeet dan niet af te vlakken heb ik geleerd want daar gaat het dus vaak mis :)

kijk nu weet ik ook weer de naam van die plugin, klinkt me bekend in de oren

Bijdrager
    marcogoole

Die ID2Q heb ik ook net gevonden. Maar omdat bijna niemand daar iets over weet heb ik zo mijn twijfels. Zou die goed werken?
    De bedoeling is dat andere mensen nog wel met mijn files aan de slag kunnen in quark. Dus pdf is uitgesloten, vrees ik…

marco

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”marcogoole”

Die ID2Q heb ik ook net gevonden. Maar omdat bijna niemand daar iets over weet heb ik zo mijn twijfels. Zou die goed werken?
    De bedoeling is dat andere mensen nog wel met mijn files aan de slag kunnen in quark. Dus pdf is uitgesloten, vrees ik…

marco

Waarom openen ze het niet even in de Indesign tryout? Deze is volledig funktioneel voor 30 dagen.

Bijdrager
    sabine

moeten ze er wel een pdf naast hebben van de quark versie ivm eventuele tekstverlopen door de conversie

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”sabine”

moeten ze er wel een pdf naast hebben van de quark versie ivm eventuele tekstverlopen door de conversie

Welke Quark versie? Volgens mij wil Marco van InDesign naar Quark toch?:wink:

Elke Quarker kan een Indesign bestand openen. In de InDesign try-out, die volledig funktioneel is en die je 30 dagen kunt gebruiken:D

Bijdrager
    sabine

andersom dan ook ivm eventuele tekstverlopen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.