11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tomcat

van iMovie of Quicktime naar MPEG

Ik heb in iPhoto een diavoorstelling die ik wil verzenden als MPEG filmpje zodat mijn vrienden op hun PC deze dia voorstelling ook kunnen bekijken. Ik heb al wat omwegen geprobeerd maar tot op heden zonder resultaat. Kan iemand mij helpen???:o :?

Bijdrager
    Ruben

Om te beginnen, heb je de standaard QuickTime player, of heb je QuickTime Pro? Volgens mij kan de standaard player namelijk niet zomaar encoden… dacht ik…

Moderator
    unSOUND

Quicktime Pro kan alleen converteren naar Mpeg-4, nog niet alle PC’s kunnen daar mee overweg.

Toast 5 kan in ieder geval Quicktime bestanden converteren naar Mpeg 2.

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”unSOUND”

Quicktime Pro kan alleen converteren naar Mpeg-4, nog niet alle PC’s kunnen daar mee overweg.

Toast 5 kan in ieder geval Quicktime bestanden converteren naar Mpeg 2.

Ik neem aan dat je MPEG-1 bedoelt. Video-CD dus. Want voor MPEG-2 (DVD norm) heb je ander spul nodig. Dat kan Toast 5 niet leveren.

Moderator
    unSOUND

Excuus, ik bedoelde inderdaad Mpeg 1… :oops:

Bijdrager
    tomcat

:) Ik heb QuickTime Pro om op de eerste reactie antwoord te geven. Daarna raak ik het spoor bijster maar is het zo dat wat ik wil niet kan?? Of is er toch een mogelijkheid en zo ja hoe moet ik dat doen,

Alvast weer bedankt voor de reakties 8)

Bijdrager
    Steves lovechild

Met Toast 5 kun je een MPEG-1 video maken. Of, wanneer Toast 5 geinstalleerd is en QT Pro, exporteren van het QT filmpje m.b.v. de MPEG-1 codec die Toast heeft geinstalleerd. Op elke PC af te spelen.
    Dus:
    Maak vanuit iPhoto een QT filmpje.
    Exporteer vanuit QT pro naar MPEG-1 met Toast codec.
    Mocht je geen toast hebben, (maar bijna iedereen heeft dit) dan zijn er nog genoeg alternatieven. ffmpeg is er een van. Een divx maken kan natuurlijk ook.

Bijdrager
    tomcat

:? Bedankt voor je reaktie maar ik ben een van de weinige dan waarschijnlijk die geen toast heeft. Kun je daarom uitleggen hoe de andere mogelijkheden “ffmpeg en/of divx” tot een goed resultaat leiden??:lol:
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Steves lovechild

Maak vanuit iPhoto een QT film.
    Haal vervolgens ffmpeg eens op. Gratis. Bestudeer de mogelijkheden. En maak dan een nieuw topic met je eventuele vragen.
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15473

succes!
    SLC

Bijdrager
    hans dorsman

Je kunt ook een filmpje maken van foto’s in imovie. Dan kun je ook nog inzoomen e.d. Of kan dat in iphoto ook?

Hans

Bijdrager
    Steves lovechild

Kan niet in iPhoto. Maar het resultaat in iMovie valt tegen vind ik.
    Er zijn echter legio andere programma’s voor. B.v. Motion Pictures 1.0 (bij Toast 6) is prima en makkelijk. Maar het kan uiteraard in elke video editor.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.