10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Wallinator

Van iMac G5 naar iBook G4

Hoi, ik ben nu geswitcht van Windows naar een iMac G5, alleen… ik denk dat het een beetje overkill is.. omdat ik er eigenlijk alleen maar verslagen voor school mee schrijf, surf, Civ III, muziek luister en af en toe een filmpje monteren (in iMovie). Nu denk ik erover om m’n iMac te verkopen en zo’n iBook te kopen. Dan heb ik een mooie draagbare computer en ik hou veel geld over.. nu is m’n vraag of iemand anders ook al een x zoiets heeft gedaan.. een “downgrade” als het ware. En of dat te merken zal zijn (van 1.8 G5 naar 1.2 G4). Ben benieuwd

Moderator
    unSOUND

Ik zou het niet doen…

NU is de iMac wellicht nog boven je eisen, maar dat ding gaat gerust een jaar of 3 mee, en met een beetje mazzel voldoet hij dan nog steeds aan je eisen. Als je echter nu een computer neemt die precies aan je eisen voldoet, heb je grote kans dat hij binnen 2 jaar niet meer aan je eisen voldoet, en moet je sneller upgraden… en dan ben je dus op de lange termijn meer geld kwijt.

Bijdrager
    Zout

Het verschil tussen een iMac G5 en iBook G4 is meer dan alleen een paar megahertz. Alles bij een iBook is langzamer! Ik raad het af. Ikzelf heb een PowerMac G5 en een PowerBook G4. Ik stap toch liever achter de G5 omdat die toch wel heel veel sneller is ondanks dat die een jaar ouder is dan mijn PoBo.

Bijdrager
    eRic@MacOSX

Niet doen! Ik heb beide dus ik eigenlijk een ervaringsdeskundige! En ik ben ook niet zo lang terug geswitched.

:D :apple: :D

Bijdrager
    nma
    ”Wallinator”

Hoi, ik ben nu geswitcht van Windows naar een iMac G5, alleen… ik denk dat het een beetje overkill is..

‘Overkill’ bestaat niet in computerland. En als er toch sprake van is, is het van korte duur. Ten eerste vanwege de snelle ontwikkelingen, en ten tweede vanwege het vermogen van een Mac om je te verleiden tot het intensiever gebruiken van je computer.

Bijdrager
    Mendoza

waarom zou je het doen? die iMac verkoop je voor €200 – €300 minder dan dat je hem nog niet zo lang geleden gekocht heb (katsjing!) en die iBook kost je €1000 + wat extra geheugen. met een beetje pech houd je €100 en tragere computer er aan over. en dan?

Bijdrager
    J-roen

Ik ben zelf van plan om naast mijn ibook een imac aan te schaffen. Niet zozeer vanwege de snelheid. Ik ben er alleen wel achter gekomen dat een notebook ondanks zijn draagbaarheid niet zo praktisch is om echt heel intensief en gedurende langere tijd te gebruiken. Dan is een echte desktop toch wat praktischer

Ik heb laatst een tijdje een een G5 1.8 zitten testen, en het verschil is wel heel fors in snelheid. Dus als je qua mobiliteit niet perse een notebook nodig hebt zou ik lekker bij de imac blijven.

Bijdrager
    Rupert Nicolson

… en als je nog steeds niet overtuigd bent: een filmpje monteert echt prettiger op een G5 dan op een G4.

Bijdrager
    machook

Mischien is een tweedehands ibook of powerbook naast je imac wat. de imac heeft een veel hogere performance maar mist de heerlijke vrijheid te Maccen waar je wilt. :)

Bijdrager
    Buzz

Ik heb zelf naast mijn iMac G5 in februari een 12″ PowerBook G4 gekocht. De iMac gebruik ik dus bijna niet meer, zo fijn vind ik die portable. Ik kan hem natuurlijk elke dag meenemen naar mijn werk, en als ik dan thuis nog even verder wil werken, surfen of mailen dan grijp ik toch naar mijn PowerBook. Op een extern scherm aangesloten werkt hij zeker even fijn als de iMac G5 en dat snelheidsverschil is er wel maar ik merk het niet zo heel veel. Ik heb even overwogen om de iMac te verkopen, maar doe dat toch maar niet. Maar ik kan me heel goed jou overweging voorstellen. De iMac G5 is een schitterende computer, maar niet voor iedereen de juiste.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.