6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    thomdebom

van iMac direct op MD?

Weet iemand of je van een Mac digitaal kan opnemen op MD?
    Ik las laast iets over een kastje via USB met een digitale uitgang.

Weet iemand hier iets meer van?

Bijdrager
    Ruben

Dan heb je het waarschijnlijk over NetMD. Een “nieuwe” standaard waarbij je inderdaad direct digitaal MP3-tjes naar je MiniDisc kunt bulken, andersom helaas niet (en dat wilde IK nou juist).

Volgens mij momenteel alleen voor de PC. Doe anders eens een search op NetMD, vind je vast veel info…

Bijdrager
    thomdebom

nee ik bedoel niet NetMD.
    Ik heb een gewone MD…

Maar ik heb geen digitale uitgang op mijn stereo dus ik moet nu steeds naar een vriend van me toe om alles op te nemen.
    En ik wil dat heel graag gewoon thuis kunnen doen, dus toen dacht ik dat het wel zou moeten kunnen via mijn computertje…

Bijdrager
    Murfel

Er is wel een manier hoor…
    Ik ben ook aan het twijfelen om het me aan te schaffen.
    Het is een klein toestelltje die via USB een optische line en -out verschaft. Een aantal site gevonden die zo’n toestelletje verkopen. Wel heb ik nog nergens expliciet gevonden dat het Mac compatibel is….

http://www.avland.co.uk/avland/dpc2/
    http://www.hifibitz.co.uk/warehouse/details.asp?productid=SONPCLKU5

ik had vroeger nog een andere (betere) site gevonden die ook dergelijk ‘bakje’ verkocht maar die link vind ik niet meer….:(

Bijdrager
    thomdebom

ja precies dat is wat ik zocht…
    Ik las er ook iets over in de MacFan, maar daar stond niets over MD alleen over het kastje. (Sonica van fabrikant M-Audio)

Ik heb trouwens net een linkje gevonden: klik

en nog een betere: hier

Bijdrager
    Aqua1

Een kennis van mij heeft een Roland apparaatje dat zoiets doet. Maakt van een usb poort een digitale in en uit. Zoek je dat ? Zoek op de site van Roland.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.