8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Esmeralda de la Vega

van illustrator naar photoshop…?

Oke, dit is me al een paar keer uitgelegd geloof ik, maar het lukt me niet meer…

Ik heb een foto met een mannetje in photoshop, en ik wil het mannetje zonder achtergrond in illustrator hebben. Dus heb ik met het vulpennetje een omtrek gemaakt, dit pad opgeslagen (ook nog een uitknip pad gemaakt) en hierna onder export-paden naar illustrator-oplslaan en dan in illustrator proberen te openen…. , maar dan geeft ‘ie een leeg vel
    Als ik het pad kopieeer en dan plak in illustrator krijg ik geen transparante achtergrond , maar een witte boundingbox….grrrr wat doe ik verkeerd????

m.v.g

Bijdrager
    marceljanssen

Als ik het goed begrijp wil je het mannetje vrijstaand in illustrator.

Als je je PSD met vrijstaand mannetje (het omtrek pad is niet nodig) op een transparante achtergrond via plaatsen (importeren) in je illustrator file zet, zou het moeten werken. Als je kiest voor plaatsen met behoud van link dan kun je later aanpassingen doen in je PSD die meegenomen worden in illustrator.

Suc6 (M)

Bijdrager
    Seijdric

…of pad trekken, knippad van maken, opslaan als .eps en plaatsen in illustrator

Bijdrager
    Seijdric

…of pad trekken, knippad van maken, opslaan als .eps en plaatsen in illustrator

Bijdrager
    Esmeralda de la Vega

maar volgens mij verlies ik toch een beetje kwaliteit zo, hij lijkt wel wat rommeliger te worden…
    en dat paden naar illustrator waarom,lukt dat niet….?

(in ieder geval bedankt marcel en seijdric)

Bijdrager
    Christophe_z3

Paden naar Illustrator lukt wel. Als je gewoon in Illustrator open document en je gesaved document kiest dan krijg je een blanco document met daarop snijtekens. Als je met de zwarte pijl alles selecteert dan zie je je path en moet je daar een lijndikte en kleur aan geven anders zie je het niet.

Bijdrager
    steene

je kunt ook een psd file invoegen in illustrator (zonder achtergrond)
    uitknippen opslaan als psd en klaar…

Bijdrager
    marceljanssen

@Esmeralda
    Ik ben toch benieuwd of het je allemaal gelukt is…

Grtn, (M)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.