6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

van iBooks naar ePub

Kent iemand toevallig een route waarlangs je een iBooks (gemaakt in Ibooks Author) om kunt zetten in ePub, zodat ook pc en android klanten zo’n boek kunnen lezen?
    En dan bedoel ik niet dat ze het als pdf kunnen lezen, maar met behoud van interactiviteit (grotendeels).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat laatste zal moeilijk worden, denk ik. Het bestandsformaat van iBooks is een uitgebreide/aangepaste (volgens sommigen „gesaboteerde”) versie van EPUB, waarbij nu juist die interactiviteit (bij mijn weten) voor het grootste deel specifiek voor iBooks is, en door dat programma „geleverd” wordt.

Bijdrager
    Shmoo

iBooks is niets speciaals hoor al het interactieve gedeelte wordt gewoon in een HTML widget gedropt op een zeer knullige manier overigens.

Maar geen idee of dit helpt, dit is een programma waarmee je een ePub kunt uitpakken en weer inpakken. Miss. dan je via dit programma ook je iBook kunt uitpakken of in het slechte geval de content handmatig overzetten van je iBook naar de ePub versie.
    https://itunes.apple.com/nl/app/epub-packager/id468997015?mt=12

Zelf nooit geprobeerd maar dan denk ik aan een workflow als.
    – een willekeurige ePub uitpakken
    – content van de iBook overzetten naar die ePub
    – alle info van die ePub aanpassen en dan weer inpakken

Geen idee of dat gaat werken maar je kunt het eens proberen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Shmoo op 08 januari 2014

al het interactieve gedeelte wordt gewoon in een HTML widget gedropt

Waar ik op doelde is dat je iBooks nodig gaat hebben om daar ook wat aan te hebben en dat de gemiddelde EPUB-lezer niet weet hoe het ermee om moet gaan. Er zullen er ook wel zijn die het wel kunnen laten zien, maar daar heb ik me nooit in verdiept — precies hetzelfde bestand voor allebei gebruiken zal denk ik best kunnen, zolang je maar niks gebruikt dat specifiek voor/aan iBooks is.

Bijdrager
    Psmiles

Hi Jakko en Schmoo,

bedankt voor de tips. Ik ga het programmaatje zeker uitproberen. Mocht ik goede resultaten hebben, laat ik het weten.
    groet,
    Peter

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb er zelf ook ooit eens naar gekeken maar na 2 uur stoeien was ik er klaar mee het is veel te beperkt en helemaal niet rendabel voor de kleine ‘ondernemer’ zoals Apps dat wel kunnen zijn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.