10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jimmydean80

van hotmail naar outlook.com

Beste OMTers,

Vandaag mijn hotmail alvast even omgezet naar outlook. Ook alles gewijzigd op mijn mac. Alle bestaande mail en nieuwe mail komt goed binnen, maar uitgaande mail wordt niet verstuurd.

Bij de account-status staat ook : “Server uitgaande post (SMTP): outlook.com (offline)” Maar ik kan nergens vinden wat ik fout doe. Anderen ook met dit probleem?

Bijdrager
    iPhonefans

Jimmy
    In het smtp moet je het adres van de server van de provider invullen, b.v in mijn geval ziggo
    Succes

Bijdrager
    jimmydean80

Dat dacht ik ook.

Maar dit is niet de “oude” Outlook vanuit office, maar de nieuwe maar de nieuwe (mobiele) versie die het in 2013 over gaat nemen van Hotmail.

Naar mijn weten, hoef je bij hotmail ook geen provider in te vullen… Toch?

Bijdrager
    iPhonefans

Heb je het geprobeerd, bij mij lukte het wel.
    Je email loopt altijd via een provider, zij hebben bv ook de spamfilters.
    Ik heb voor mobiel dus een andere provider als voor vast.
    Probeer het, de adresgegevens vind je op hun website.
    Anders weet ik het niet:-(

Bijdrager
    jimmydean80

Zou kunnen, maar het is een macbook die ik zowel thuis als op kantoor gebruik. Via andere providers dus.

Ik heb even gekeken:

Mijn uitgaande mail van de gmail-account gaat via smtp.gmail.com en die ik gebruikte voor hotmail ging via smtp.live.com.

Daarom neem ik aan dat het via smtp.outlook.com zou moeten lukken, maar helaas, tot nu toe geen succes. Toch bedankt voor je advies.

Wellicht heeft iemand anders een idee?

Bijdrager
    tomdegoeij

Google op ‘smtp outlook.com’ en je ziet hoe de vork in de steel zit: voor Outlook.com dien je gewoon pop3.live.com en smtp.live.com te blijven gebruiken. IMAP wordt niet ondersteund. En verder raadt Microsoft het gebruik van pop/smtp af, en het gebruik van ActiveSync aan.

ActiveSync zou je kunnen gebruiken op bijv. je iPhone. Werkt helaas niet in de Mail.app van OSX. Daar zit je dus vast aan pop/smtp, of je moet gebruik maken van third party apps.

Al met al zou je natuurlijk ook heel Live/Hotmail/Outlook.com kunnen ditchen, het is maar een idee ;-).a

Bijdrager
    jimmydean80

Dank aan allen!

Probleem is opgelost. Uitgaande mail vertrekt en komt aan op bestemming.

Bijdrager
    Tom Helmer

Jammer dat Jimmiy niet even zegt hoe zijn probleem precies is opgelost. Ik zit er namelijk nog mee. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik Mac-mail zo instel dat ik er ook berichten mee kan verzenden via een account op het web-based outlook.com?

Thx a lot!

Bijdrager
    Tom Helmer

Jammer dat Jimmiy niet even zegt hoe zijn probleem precies is opgelost. Ik zit er namelijk nog mee. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik Mac-mail zo instel dat ik er ook berichten mee kan verzenden via een account op het web-based outlook.com?

Thx a lot!

Bijdrager
    Jagersvrouw

Ik krijg ook geen map uigaande mail voor outlook.com op mijn Ipad. Dus Jimmy Dean wil je de juiste instelling aan mij doorgeven?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.