1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    hokkie

Van Google forms naar een database

Beste forumleden,

Momenteel ben ik bezig met het opstellen van een online vragenlijst die wij als bedrijf, met toestemming van de deelnemers, wekelijks naar mensen toesturen en wij willen graag individuele mensen kunnen distilleren en vergelijken met het totaal. Deze mensen krijgen een jaar lang, elke week, dezelfde vragenlijst toegezonden die zij invullen (0 = niet van toepassing tot 10 = heel erg van toepassing).

In de pilot doen eerst 10 mensen mee (x52 weken = 520 ingevulde lijsten), maar dat zal in de toekomst fors uitgebreid worden. Zoals aangegeven willen wij dus een individu kunnen vergelijken met het totaal op een specifieke vraag (al dan niet in een specifieke periode). De vragenlijst moet dus, op een één of andere manier, persoonsgebonden zijn, zodat wij weten wie diegene is.

Ik weet dat bij Google niets ‘gratis’ is, dus om de anonimiteit van de deelnemers te waarborgen, gaan we werken met fictieve namen. Alleen wij weten welke fictieve naam bij welk persoon horen.

Mijn vraag is dus tweeledig;
    1. Hoe kunnen we een ‘form’ maken (is Google überhaupt de manier?) waarbij wij kunnen zien wie diegene is?
    2. Hoe kan ik betrokkene vergelijken met het totaal (in het jaartotaal, maar ook in vergelijking tot die week)

Onze wens is dit volledig te automatiseren, dus;
    1. De formulieren (of een linkje naar) zal verzonden worden via MailChimp (geautomatiseerd op elke dinsdag verzenden naar een adreslijst)
    2. De vragenlijst dient geïmporteerd te worden naar een werkblad/programma
    3. Vanuit dat programma moeten de deelnemers vergeleken kunnen worden, waarbij de onderzoekers alleen de namen kunnen zien.
    4. De resultaten mogen niet zichtbaar zijn door de deelnemers of volledig geanonimiseerd.

Wie weet hoe zoiets te realiseren is?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.