5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nanno

Van FCP naar een bestand afspeelbaar in WMP

Ik heb in FCP een korte presentatie gemaakt. Behalve wat foto’s gaat het vooral om tekst (met een motionkey) en wat leuke effecten. De ‘film’ wordt uiteindelijk afgespeeld met Windows Media Player.
    Ik heb Flip4Mac, maar zoek naar de juiste bestandstype en specificering. Ik wil 1 versie die ik per mail kan versturen, 1 met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies (dus zo groot mogelijk) met WMP afgespeel kan worden.

Wie kan mij helpen met de encodering? Het gaat me dus om het type bestand en daarvan de juiste specificaties..

Thanx! :)

Bijdrager
    Turbanus

Mischien handig om de titel van je topic even wat duidelijker te maken, want nu kan “encoderen” van alles zijn. In 2004 is deze vraag ook al eens gesteld;
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=193127&highlight=wmp+bestand#193127
    Ik denk dat je naar MPEG-2 moet.

Bijdrager
    Sandman

– Je kan je ‘film’ importeren in Quicktime Pro
    – Export naar Windows Media
    – Opties en hierin de instelling finetunen
    – en je hebt een WMV 9 (welke je in QT niet kan bekijken, gek genoeg) die in de Windows media Player afspeelt

Je kan ook in QuickTime exporteren naar AVI, wat misschien wel zwaar is, maar altijd werkt

Succes

Bijdrager
    Nanno

Turbanus, via jouw link word ik niet veel wijzer.
    ik trof laatst een filmpje aan in mpeg formaat dat door WMP afspeelbaar is. Maar volgens mij kan ik zo’n bestand niet maken met FCP? Of wel?

Bijdrager
    Turbanus

Kijk een in “share” of “export”……

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.