15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bonoman

Van FAT naar NTSF (zonder dataverlies)

Onder Windows is het mogelijk om een externe harddisk die FAT geformatteerd is om te zetten naar NTSF zonder dataverlies. Is er onder OSX ook een mogelijkheid dit te doen?

Bijdrager
    macboy

Formatteren betekend gewoon wissen, dus je antwoord is gewoon jammer dat kan niet!

Succes

Bijdrager
    bramveldman

Je kan dan gewoon het beste alle bestanden op een andere harde schijf zetten en vervolgens de schijf omzetten naar NTSF

Bijdrager
    xvisx
    bonoman op 07 januari 2012

Onder Windows is het mogelijk om een externe harddisk die FAT geformatteerd is om te zetten naar NTSF zonder dataverlies.

Leg eens uit hoe je dat doet dan? De enige manier om dit te doen is je schijf formateren en dat houdt per definitie in dat alle data die erop staat, gewist wordt.

Bijdrager
    mowat

Ik werk naast mijn Mac ook al 20 jaar met Windows , maar ik heb ook nog nooit gehoord van een bestaande FAT schijf met documenten erop over te zetten naar NTFS. Wel de documenten kopieren van een FAT naar een NTFS schijf , maar dat is wat anders. Volgens mij wis je alles dan op die fatschijf.
    Maar laat eens weten hoe , we kunnen altijd wat bijleren.

Nog eens even verder gezocht en je zou toch gelijk kunnen hebben Bonoman.
    http://www.binaries4all.nl/ntfs/

Bijdrager
    bonoman

‘ Nog eens even verder gezocht en je zou toch gelijk kunnen hebben Bonoman’ …. Ik heb het zelf gezien, waarschijnlijk met een hulpprogramma maar het kan wel.

Bijdrager
    knrd

Wat bonoman zegt kan inderdaad.. Je kunt via MS-DOS je schijf omzetten naar NTFS.
    Dit heb ik zelf ook een keer gedaan.

In MS-DOS typ je: convert c: /fs:ntfs

Hoe dit op de mac kan weet ik zo ook niet.

Bijdrager
    Macosxachist
    KdO op 07 januari 2012

Hoe dit op de mac kan weet ik zo ook niet.