15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bonoman

Van FAT naar NTSF (zonder dataverlies)

Onder Windows is het mogelijk om een externe harddisk die FAT geformatteerd is om te zetten naar NTSF zonder dataverlies. Is er onder OSX ook een mogelijkheid dit te doen?

Bijdrager
    macboy

Formatteren betekend gewoon wissen, dus je antwoord is gewoon jammer dat kan niet!

Succes

Bijdrager
    bramveldman

Je kan dan gewoon het beste alle bestanden op een andere harde schijf zetten en vervolgens de schijf omzetten naar NTSF

Bijdrager
    xvisx
    bonoman op 07 januari 2012

Onder Windows is het mogelijk om een externe harddisk die FAT geformatteerd is om te zetten naar NTSF zonder dataverlies.

Leg eens uit hoe je dat doet dan? De enige manier om dit te doen is je schijf formateren en dat houdt per definitie in dat alle data die erop staat, gewist wordt.

Bijdrager
    mowat

Ik werk naast mijn Mac ook al 20 jaar met Windows , maar ik heb ook nog nooit gehoord van een bestaande FAT schijf met documenten erop over te zetten naar NTFS. Wel de documenten kopieren van een FAT naar een NTFS schijf , maar dat is wat anders. Volgens mij wis je alles dan op die fatschijf.
    Maar laat eens weten hoe , we kunnen altijd wat bijleren.

Nog eens even verder gezocht en je zou toch gelijk kunnen hebben Bonoman.
    http://www.binaries4all.nl/ntfs/

Bijdrager
    bonoman

‘ Nog eens even verder gezocht en je zou toch gelijk kunnen hebben Bonoman’ …. Ik heb het zelf gezien, waarschijnlijk met een hulpprogramma maar het kan wel.

Bijdrager
    knrd

Wat bonoman zegt kan inderdaad.. Je kunt via MS-DOS je schijf omzetten naar NTFS.
    Dit heb ik zelf ook een keer gedaan.

In MS-DOS typ je: convert c: /fs:ntfs

Hoe dit op de mac kan weet ik zo ook niet.

Bijdrager
    Macosxachist
    KdO op 07 januari 2012

Hoe dit op de mac kan weet ik zo ook niet.

Waarschijnlijk met elke willekeurige Windows-installatie dan (Bootcamp, Parallels of wat dan ook).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of je kijkt bij Microsoft:) (Dat is geen Mac-oplossing, nee, maar ik vermoed dat de makkelijkste manier inderdaad is om een computer met Windows te vinden — volgens mij is Windows 2000 of later nodig.)

Bijdrager
    TheBigZ
    KdO op 07 januari 2012

In MS-DOS typ je: convert c: /fs:ntfs

Op Windows kan het ja.

Maar dit soort dingen moet je natuurlijk ook helemaal niet willen doen op een Mac.

Waarom zou je überhaupt je schijf omzetten naar NTFS op een Mac?

NTFS is alleen handig icm Windows. Doe daar dan ook de omzetting als je dat persé wilt.

Bijdrager
    Soulshaker

waarom wil je naar ntfs ? wegens de bestandslimiet ?
    Dan kiest je beter exfat , dan heb je die limiet ook niet

Bijdrager
    bonoman

…waarom wil je naar ntfs ? wegens de bestandslimiet ?… Ja het gaat om een mediaplayer waar dus nu geen HD films op kunnen en er aan 750 GB aan films op staan die bewaard moeten blijven.

Bijdrager
    TheBigZ

Welke mediaplayer? Er zijn de nodige mediaplayers (AC Ryan, WD TV etc.) die van HFS+ kunnen lezen.

Bijdrager
    mowat

En zoals Soulshaker zegt , als het enkel om die bestandslimiet gaat van 4GB , dan kan je Exfat gebruiken. Dat syteem kent die limiet niet zoals het oudere broertje Fat32 en kan je ook gebruiken tussen mac en windows.

Bijdrager
    Soulshaker

het probleem is dat niet elke media player met exfat overweg kan

Dan moet je zoiets gebruiken

Tuxera NTFS for Mac

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.