-
bonoman op 07 januari 2012
Onder Windows is het mogelijk om een externe harddisk die FAT geformatteerd is om te zetten naar NTSF zonder dataverlies.
Leg eens uit hoe je dat doet dan? De enige manier om dit te doen is je schijf formateren en dat houdt per definitie in dat alle data die erop staat, gewist wordt.
Ik werk naast mijn Mac ook al 20 jaar met Windows , maar ik heb ook nog nooit gehoord van een bestaande FAT schijf met documenten erop over te zetten naar NTFS. Wel de documenten kopieren van een FAT naar een NTFS schijf , maar dat is wat anders. Volgens mij wis je alles dan op die fatschijf.
Maar laat eens weten hoe , we kunnen altijd wat bijleren.Nog eens even verder gezocht en je zou toch gelijk kunnen hebben Bonoman.
http://www.binaries4all.nl/ntfs/KdO op 07 januari 2012Hoe dit op de mac kan weet ik zo ook niet.
Waarschijnlijk met elke willekeurige Windows-installatie dan (Bootcamp, Parallels of wat dan ook).
Of je kijkt bij Microsoft
(Dat is geen Mac-oplossing, nee, maar ik vermoed dat de makkelijkste manier inderdaad is om een computer met Windows te vinden — volgens mij is Windows 2000 of later nodig.)
KdO op 07 januari 2012In MS-DOS typ je: convert c: /fs:ntfs
Op Windows kan het ja.
Maar dit soort dingen moet je natuurlijk ook helemaal niet willen doen op een Mac.
Waarom zou je überhaupt je schijf omzetten naar NTFS op een Mac?
NTFS is alleen handig icm Windows. Doe daar dan ook de omzetting als je dat persé wilt.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.