9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    superrick

van DVD naar Itunes/Ipod

Heb van de week nieuwe dvd van Borsato gekocht ( ik wil voor goede muziek best betalen, niet alles hoeft te worden gejat), maar nu ontstaat het volgende probleem:
    Om het jatten van muziek tegen te gaan hebben ze dus i.pv. een cd een dvd uitgebracht, leuk filmpje erbij, geinig om een keer te zien maar daarmee basta. Ik wil de muziek echter graag op mijn ipod hebben. Is er een manier om de muziek( audio) van de dvd op de ipod/ in itunes te krijgen?

Ben al een beetje met dvd rippers aan de gang geweest maar dat schiet niet echt op.

Bijdrager
    awi

inderdaad zou je de dvd moeten”rippen”. Eerst de vob files met beeld en geluid samen (gemuxed) van de DVD halen met een extractor. Daarna de data demuxen in mv2(video) en ac3(geluid). Nu heb je nog een app nodig die de ac3 kan omzetten in aif en dan met itunes omzetten naar AAC of mp3.

Alles is wel via versiontracker te vinden en ook diepgaandere tutorials via google.

succes

Bijdrager
    Mr. Mac

Je kan deze natuurlijk rippen met osex naar een vob file en dan met het programma a52 naar mp3 converteren.

Groeten,
    :finderoud:

Bijdrager
    jackgr

Probeer eens audiohijack.

Bijdrager
    MacMeijers

Wat ook erg goed gaat is DVD naar harde schijf kopieeren met Backup, en daarna de VOB files met MoreMissingTools omzetten in aiff files. Deze kun je in iTunes nog omzetten in MP3 of AAC. Je krijgt wel grote files van meerdere nummers. Als je wil kun je in iTunes verder gaan knippen, maar dat is wel wat werk 8)

Bijdrager
    Jordan_D

Wiretap ook een handig stukje software. Alles wat uit je speakers komt kan hij opnemen zonder achtergrondgeluiden. http://www.macupdate.com.

Bijdrager
    superrick

mijn dank is groot, ik heb in ieder geval weer een bezigheid nu het zo lekker regent.

Bijdrager
    Panthertje
    ”jackgr”

Probeer eens audiohijack.

Dit gaat heel goed :D

Mijn cd gemaakt van de DVD met behulp AudioHijack draait al in mijn auto en op de iPod :D

Bijdrager
    justlikejada

als je tv inde buurt staat zou je mischien van je tv kunnen rippen naar je mic ingang van je computer en anders doe je de dvd in je dvd speler van computer en doe je de ingang van je mic met de uitgang van je geluid verbinden is hetzelfde

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.