12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ST

Van Dreamweaver over naar?

Hallo Allemaal.
    Tot voor kort onderhield ik een website, gebouwd door iemand anders, met Dreamweaver. De site bestaat uit zo’n 1400 bestanden en is dus totaal onoverzichtelijk. Met Dreamweaver lukte dat omdat dat pakket een soort plattegrond maakt van de site. Kon ik nog een beetje wegwijs worden.
    Nu werkt Dreamweaver sinds mijn overstap van MacBook naar MacBook Air niet meer. De migratie van CS3 ging dus niet goed. Ik ben nu dus op zoek naar een programma waarmee ik ook die plattegrond kan genereren. Ik heb mijn oog laten vallen op Flux en Freeway Pro.

Vraag is dan ook of iemand mij kan vertellen of een van die pakketten (of wellicht een andere die ik niet ken) in staat is een plattegrond te maken van een reeds bestaande site.

Dreamweaver zelf is niet zo’n beste optie. Ik had een wat minder legale versie en het pakket aanschaffen is te begrotelijk. Ik onderhoud de site voor een armlastige stichting.

Bijdrager
    huub.hermsen

Ik ben niet helemaal zeker wat je met de plattegrond bedoelt, maar ik gebruik sinds jaar en dag Coda. Heeft een fijne interface, veel mogelijkheden en ook niet onbelangrijk: erg goedkoop in aanschaf. Je kan op de website van Panic een proefversie downloaden om hem eens te proberen:

http://panic.com/coda/

Bijdrager
    Sven Dion

Misschien kan je Dreamweaver terug plaatsen op je nieuwe Mac door middel van Time Machine.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat zal niet gaan vanwege de bekende PPC-code…… Daarom doet-ie het ook niet.:wink:
    Je zal dan moeten upgraden om het werkend te krijgen.

Bijdrager
    Shmoo

Coda zoals Sven al aangeeft is gewoon een beste alternatief en wordt denk ik door de meeste Mac mensen gebruikt.

Ondanks dat het miss. al twee jaar geen serieuze update meer heeft gehad blijft het toch het fijnste om mee te werken (HTML-PHP-JS) De CSS Editor in Coda vind ik erg zwak en niet goed te gebruiken.

Ik had op Snow Leopard Coda voor al het HTML-PHP-JS werk en CSSEdit voor al het opmaak werk in CSS.
    Dat was de beste combinatie die er online te vinden was. Coda in Space1 CSSEdit in Space3 , flip, flip, flip tussen de spaces van Snow Leopard, perfect en snel!

Totdat Apple kwam met hun onnozele iOS features voor Mac in Lion. Maar ja dat mag je niet zeggen..

Bijdrager
    ST

@Sven Dion en Hansi2124: Upgraden is financieel niet haalbaar. Ik vind het overigens wat log en onoverzichtelijk.

@huub.hermsen en Shmoo: Ik ga zeker Coda uitproberen. Maar kan je daar ook bestaande websites mee onderhouden (al of niet met een ‘plattegrond’). Ik kan helaas zo snel geen plaatje vinden van wat ik bedoel.

Shmoo, wat bedoel je met die onnozele iOS features? Van mij mag je het zeggen;-) maar ik begrijp zo niet hoe het webdesign in de weg kan staan (al of niet met Coda)?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat Shmoo bedoelt, zo te zien, is dat hij/zij verschillende spaces gebruikte om vensters van verschillende programma’s open te zetten en dan heen en weer schakelde tussen die spaces. Met andere woorden: Spaces gebruikte zoals virtuele bureaubladen al decennialang gebruikt worden, en wat onder Lion nog altijd kan. Het voornaamste verschil is dat je in Lion de spaces niet meer in een raster kunt ordenen en dus niet meer naar boven of onder kunt, maar alleen opzij. Aangezien Shmoo zo te zien met drie spaces werkte zie ik niet goed in waar deze klacht precies over gaat, want dat gaat in Lion nog net zo makkelijk als in Snow Leopard …

Bijdrager
    ST

@Jakko Westerbeke en Shmoo: misschien dat ik het probleem met spaces niet zo snap omdat ik een Magic Trackpad gebruik. Één swipe met 4 vingers en je kan naar een volgend bureaublad.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zie het probleem ook niet, hoor: ik schakel met een eenvoudige toetsaanslag tussen spaces heen en weer. Zoals ik zei is het enige echte verschil tussen Snow Leopard en Lion in dit opzicht dat je in die eerste spaces zowel boven en onder, als naast elkaar kon zetten, terwijl ze in Lion alleen naast elkaar kunnen staan — maar als je met maar drie bureaubladen werkt lijkt dat me niet echt een punt (heb je er meer dan dat, dan is het denk ik een beter idee om jezelf aan te wennen de toetsencombinatie voor de specifieke spaces te gebruiken).

Bijdrager
    oegemeister

1400 bestanden? Dat lijkt me niet de meest handige website, tenzij het een enorm ingewikkelde webapplicatie betreft. Kun je daar niet wat in schrappen?

Bijdrager
    Ri.Co

het probleem met dat soort website is meestal dat als je probeert te schrappen je alles nog meer over hoop haalt dan voordien:cry:

Bijdrager
    dylangyesbreghs

Misschien moet je je oog ook eens even laten valen op aptana. Is een freeware programma en is idem aan dreamweaver:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.