20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    kris251069

van de iPhone SE naar de iPhone 8

Mijn buitenlandse echtgenote heeft op dit moment een iPhone SE 64 GB. Zij wil graag een nieuwe iPhone maar heeft een beperkt budget. Zij gaat binnen enkele weken op familiebezoek naar haar land van herkomst en kan daar de oude iPhone SE verkopen en daardoor nog een aardig bedrag recupereren. We denken als (budget)opvolger van de iPhone aan de iPhone 8 128 GB. Niet het nieuwste van het nieuwste maar naar mijn mening nog steeds een degelijk toestel als je naar de specificaties kijkt. En aangezien Apple de iPhone 8 nog officieel verkoopt kan je er toch wel zeker van zijn dat de iPhone 8 nog jaren ondersteund zal worden. Ik weet dat de iPhone 11 er leuker uitziet en veel betere specificaties heeft maar dan spreken we toch over een heel ander budget, meerdere honderden euro’s meer. En het feit dat ze van de iPhone SE komt maakt, denk ik, dat een nieuwe iPhone 8 een waardige update is. Graag jullie mening aub. Is de iPhone 8  nog steeds een goede (budget)iPhone of vinden jullie de 8 totaal gedateerd?

Bijdrager
    Max_G

Mogelijk is de XR een interessantere keuze. Voorkant vrijwel volledig scherm, sneller, betere camera, Face ID.
    Met een echt beperkt budget is een Android (veel) interessanter. Zoals de Xiaomi Mi 9T Pro.

Bijdrager
    penseel

Geen goed idee om over te stappen naar Android is een grote ergenis.

Bijdrager
    Max_G

<p class=”cite”>penseel op 1 oktober 2019 om 18:28</p>
    Geen goed idee om over te stappen naar Android is een grote ergenis.

Wat is de ergernis?

Bijdrager
    kris251069

<p class=”cite”>Max_G op 1 oktober 2019 om 18:17</p>
    Mogelijk is de XR een interessantere keuze. Voorkant vrijwel volledig scherm, sneller, betere camera, Face ID.
    Met een echt beperkt budget is een Android (veel) interessanter. Zoals de Xiaomi Mi 9T Pro.

Ze heeft ook een iPad en zou graag in het Apple ecosysteem willen blijven. Ze is dit gewoon en vindt het fijn in gebruik. De XR is ook een pak duurder en dan is het verschil tussen de XR en de iPhone 11 ook niet zo groot.

Bijdrager
    Max_G

“De XR is ook een pak duurder en dan is het verschil tussen de XR en de iPhone 11 ook niet zo groot.”
    .
    €510,- tegen €649,- (de 11 is €805,-)
    .
    Als €140,- verschil uitmaakt is je keuze duidelijk lijkt me. Maar als je 5 jaar doet met je iPhone…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Max_G.
    Bijdrager
    Ome Kor

De 6S komt aardig in de buurt van een SE, dus dat zou ik geen verbetering willen noemen. De 7 is slechts een beetje beter, dus ik zou de 8 of beter adviseren.

Bijdrager
    kris251069

<p class=”cite”>Max_G op 1 oktober 2019 om 19:32</p>
    “De XR is ook een pak duurder en dan is het verschil tussen de XR en de iPhone 11 ook niet zo groot.”
    .
    €510,- tegen €649,- (de 11 is €805,-)
    .
    Als €140,- verschil uitmaakt is je keuze duidelijk lijkt me. Maar als je 5 jaar doet met je iPhone…

Ofwel ben ik totaal de weg kwijt maar in de Apple Store (iPad app) staat de XR 128GB aan 759 euro, niet 649.

Bijdrager
    TheBigZ

kris251069 op 1 oktober 2019 om 20:24

Ofwel ben ik totaal de weg kwijt maar in de Apple Store (iPad app) staat de XR 128GB aan 759 euro, niet 649.

64GB

https://tweakers.net/pricewatch/1242931/apple-iphone-xr-64gb-zwart.html

128GB

https://tweakers.net/pricewatch/1243007/apple-iphone-xr-128gb-zwart.html

Bijdrager
    Max_G

De 128GB is inderdaad wat duurder. Maar via Ebay nieuw ook goedkoper dan via Apple.

Moderator
    Pete.Z

Ik heb zelf nog een 8 en een 6s in gebruik, en beide werken gewoon prima. Ik zou dan wel voor de 8 gaan in haar geval, weet je zeker dat je wat langer kan “genieten” van de laatste updates.

Bijdrager
    computer space

Wat is het DOEL?

Om preciezer te zijn, op welke punten wil ze vooruit?

Bijdrager
    kris251069

<p class=”cite”>computer space op 2 oktober 2019 om 09:14</p>
    Wat is het DOEL?

Om preciezer te zijn, op welke punten wil ze vooruit?

Alles een beetje beter. Wat sneller. Wat betere camera, enz … . Niets spectaculair. Ze heeft echt geen 3 telelenzen nodig of een oled scherm waar je achterover van valt. De hoofdreden is dat de SE toch wel wat begint te verslijten en gebruiksschade (cosmetisch) heeft, dat ze in het land van herkomst nog een redelijke prijs krijgt voor de SE als tweedehands en, eerlijk gezegd, ik denk dat ze gewoon iets nieuws wilt (willen we dat allemaal niet?). Verder heeft ze echt geen grote eisen. Wat wel belangrijk is dat de iPhone 8 nog zeker een paar jaar door Apple ondersteund wordt met updates. En aangezien Apple zelf de iPhone 8 nog verkoopt zit dat, denk ik, wel goed.

Bijdrager
    OMT-fan

Ben vanwege de camera etc. overgestapt naar de 11 terwijl ik een 8+ had.

De 8+ was (en is) een uitstekende iPhone die nog best een paar jaar meekan en ondersteund zal blijven.

De nieuwprijs is inmiddels ook verlaagd door Apple dus ook de “gebruikte” exemplaren zullen wel in prijs zakken denk ik.

Het verschil met de SE is best groot en vast de moeite waard.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat de iPhone 8 ook de beste iPhone is voor de Joe Average, maar is ook nog steeds erg prijzig. Zeker als je van ‘budget’ -achtige telefoons komt.

Er zijn alleen een aantal dingen waar je rekening mee moet houden wanneer je upgrade naar een iPhone 8.

• iPhone 8 is van glas dus hoesjes verplicht en voorzichtig doen. (glasschade kost een vermogen)
    • Waarschijnlijk je eerste telefoon zonder poort voor de koptelefoon.
    • Geen FaceID en Animoji gedoe. (standaard geworden in laatste drie/vier telefoons)

Bijdrager
    kris251069

<p class=”cite”>Shmoo op 2 oktober 2019 om 12:12</p>
    Ik denk dat de iPhone 8 ook de beste iPhone is voor de Joe Average, maar is ook nog steeds erg prijzig. Zeker als je van ‘budget’ -achtige telefoons komt.

Er zijn alleen een aantal dingen waar je rekening mee moet houden wanneer je upgrade naar een iPhone 8.

• iPhone 8 is van glas dus hoesjes verplicht en voorzichtig doen. (glasschade kost een vermogen)
    • Waarschijnlijk je eerste telefoon zonder poort voor de koptelefoon.
    • Geen FaceID en Animoji gedoe. (standaard geworden in laatste drie/vier telefoons)

Bedankt voor de info en tips Shmoo.

De koptelefoon via de lightning port is niet onoverkoombaar. Ik zag op Bol dat een splitter 10 á 15 euro kost als dat echt nodig is.

FaceID en Animoji is absoluut niet nodig.

Dat de iPhone 8 van glas is is wel een issue. Dat wordt zeker een beschermende hoes er bij.

Voor de rest voldoet de iPhone 8 aan alle eisen. Het zal hem wel worden.

Bijdrager
    kris251069

<p class=”cite”>Max_G op 3 oktober 2019 om 20:13</p>
    Analist Kuo: iPhone SE 2 met A13-soc verschijnt in eerste kwartaal 2020

Zie het hier ook:

https://www.macworld.com/article/3444097/iphone-se-2-iphone-8-a13-ram-release.html

Die analist heeft inderdaad toch een goede reputatie. Misschien toch verstandig even te wachten.
    Een gepimpte iPhone 8 als opvolger van de SE zou wel geweldig zijn.

Bijdrager
    whaha

Als mijn SE nu stuk zou gaan (onwaarschijnlijk, ik heb net een nieuwe accu en het ding zit in een LifeProof hoesje) dan zou ik een 8 kopen – ook een van 128 GB.

Een 6S is achteruitgang, een 7 is te klein verschil en wordt niet meer door Apple verkocht, maar de 8 biedt daadwerkelijke nieuwe snufjes.

Alleen vind ik de ontwikkelingen maar traag gaan en is Face ID zo’n beetje de beste functionaliteit die er geleverd is de laatste jaren. Een scherm is maar een scherm (ik kijk zelden video’s op mijn telefoon en ik speel er zelden tot nooit op, maar ontgrendelen doe ik honderd keer per dag).

De geruchten omtrent de SEX op de SE2 of hoe dat ding ook gaat heten zijn er al heel lang, zoals iemand op Tweakers aanwees. Bovendien verwachtten ze dat het de 8 gaat vervangen. Ik denk dan ook niet dat dit nieuwe toestel zo veel goedkoper gaat worden dan de 8 nu kost. Natuurlijk zal het betere hardware hebben, maar het zal ook de prijs van de SE omlaag brengen aangezien het dan daarvan de opvolger zal zijn.

Het lijkt me een moeilijke keuze. De veilige keuze is om nu 8 te kopen voor een leuk prijsje, dan weet je wat er aan hebt. Dan kan je echtgenoot ook de SE gewoon verkopen.

De wat riskantere update is wachten op het nieuwe model dat misschien niet komt. Dat betekent dat je dan alsnog de SE moet verkopen, maar kan dat niet in het buitenland wellicht en ben je een half jaar verder.

Hoe lang gebruikt ze de SE al? Hoe veel op een dag? Heeft het apparaat echt veel schade?

De tussen oplossing kan namelijk zijn om de accu te vervangen en de keuze uit te stellen, maar dan moet de accu wel aan vervanging toe zijn. Kijk eens bij Instellingen > Algemeen > Batterij > Batterijconditie.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door whaha.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.